Székelyvajai János : Anyósom bosszúja

igaz történet alapján

 

Anyósommal történt meg az eset, hogy a tévét bekapcsolta, s elszörnyedve látta, hogy a meztelenség netovábbja tuszkolódik egy másikba, kéjes nyögések és egyéb finomságok kíséretében.

— Hát ez honnan a csudából került ide? — kérdezte nem titkolt bosszúsággal —, hogy az a…  El kéne vinni csináltatni a tévét, majd elhívom Menyhárt Misit, az beállítja, mert már megint elállítódott a kép, ez az izé nem kell nekem!

Előttünk ugyan nem kellett volna szabadkoznia szegény maminak, de mégis azt tette az én drága jó anyósom, pedig minek?

Ritkán látogattuk a párommal, és ilyen semmiségek nekünk fel sem tűntek volna, egyedül él, meg ilyenek, stb.

S akkor izé:

Megy a szomszéd reggel a kapu előtt, s röhög, amint meglát.

— No, szia, Levi, min mulatsz?

— Szia, képzeld, az anyósod, hihihi-haha

— Nyögd már ki, mi van?

— Á, semmi, hihihi, a fiam szokott neki bevásárolni, néha én viszem át a kenyeret, ezt-azt, s… hihihi-haha…

— No, már csaknem az öreglányt is, te szatír?

— Á, annyira nem, de tudod, hihihi, szóval a tévé, tudod, nemrég vette, hogy apósod elhalálozott, mert annak nem kellett, s az öregasszony nem bírja kezelni, s amikor kimegy, ráteszem a pornóra, s kikapcsolom. Aztán… hihihi, mindig azt hiszi, hogy el van romolva, s nem meri bekapcsolni, mert, hihihi, azt mondja, meztelen emberek fajtalankodnak benne este.

— Szóval te voltál? Mert az este is az volt a téma.

 

*********************

 

Egy év múlva, megint meglátogatjuk anyóst, a tévé jól megy, semmi pornó. Gyanakvóan kattintgatom, semmi.

Kérdem, mi van a szomszéddal?

— Kamionsofőr lett, állandóan úton van — mondja egykedvűen. — Hanem a felesége annál inkább festi magát mostanában.

Hú, no, azt megnézem, gondoltam magamban.

Reggel kisétálok a kertbe, ott hajoldósík a drága szomszédnéni, miniben, jó a hátsója, gondolom vígan, de az asszonyom máris a nyomomban, aha, gondolom, itt már be is indult a féltékenység motorja, pedig én igazán csak a…

— Jó lenne egy pár napot itt maradni anyádnál, aranyom — ajánlom lelkesen a témát a páromnak.

— Minek? Tán megkívántad a munkát? — kérdezi, arra felé int, ahol a mini művészkedik a kapával.

— Én anyádon akarok segíteni, te meg mindig rosszra gondolsz, így nem lehet élni, jó, még most elmegyek, szia — mondtam dühösen s a kocsma felé vettem az irányt, jó hely az a feszültség levezetésére.

Míg ott vigasztalódtam, addigra a nejem pakolászott, s délután már mehettünk is, pedig a szomszéd asszony olyan magányos lehetett, szegény…

 

 

***********************************************

 

Telt, múlt az idő, megint anyóslátogatás következett.

A tévé jó, másnap a kertben átnézek a szomszéd kertbe, a miniszoknya rövidnadrágra cserélődött, de az sem megvetendő látvány, így szomszéd-közelből. Hanem egyszer kivágódik a szomszédék kerti kiskapuja és egy nagy magos úriember dühösen hívja a rövidnadrágos tüneményt magához, emígy:

— Öltözz fel tisztességesen, nem látod, hogy bámulnak idegenek?

Én meg rohanok anyósomhoz.

— Mi ez a változás a szomszédban, anyuka?

— Ó, a szomszéd? Addig volt távol a kamionjával, hogy a szomszédasszony nem bírta egyedül, s megtalálta ezt a mogorva pasit.

— Hogyan? — kérdezem bosszúsan, mert megláttam egy titkos mosolyt az anyuka szája szélén.

— Hogyan, hogyan? Egyszerű. Én dolgoztattam az ipsét, mert munkanélküli volt, s nem őrizhettem egész nap mellette állongva, csak kiadtam a munkát neki, de úgy látszik a szomszédban is talált magának dolgot, mert még mindig azt csinálja.

Hát, szóval, anyósom sem hülye, bikát kerített a Levi csajának, ha ő már nem ért rá. S aztán, az a tévé sem magától romlott el, gondolom, az öreglány erre is rájött valahogy.

 

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Székelyvajai János
Szerző Székelyvajai János 32 Írás
Egyszerű ember vagyok, nem vágyom gazdagságra, hírnévre, hatalomra még úgysem, ennyi.