Péter Erika : Egy hét a kék öblök szigetén – 2. rész

Saját fotó

Egész napos hajókirándulás

A helyi utazási irodák kedvezményesen ajánlják kirándulásaikat. Ezek között is érdemes jól körülnézni, mert fejenként 5-6 , sőt 10 eurós különbségek vannak a programárak között. Mi egy olyan egész napos hajóutat nézünk ki magunknak, ami körbehajózza az egész szigetet. Mivel nem kérünk étkezést (nem szeretjük a hajón kapott kosztot, mert párszor már megjártuk vele) így fejenként 5-5 eurót sikerül lealkudni az árból. A megbeszélt helyen vár minket a busz, ami elvisz a fővárosba. Társaink főleg szerbek, szlovákok, csehek és görögök.

A Cavo Grosso cég hajója, a Delfini háromfedélzetű. Minden szint megtelik utassal. Állítólag az utolsó percekben dől el, hogy melyik irányba indulunk. Mindez a széljárástól és az aktuális hajóforgalomtól függ.

Mi észak felé hajózunk. Láthatjuk a sziget legszebb strandjait, a barlangoktól csipkézett és meredek sziklás, lélegzetelállító partszakaszokat. A tenger színe állandóan változik, szinte hihetetlen, hogy utunk során a kék minden árnyalatát megcsodálhatjuk. Az egyik öböl például az itt található kátrányról kapta a nevét, de a tenger itt is tiszta, átlátszó, a másik barlang különlegessége, hogy kénes a víz, itt a kövek színe feketére változott a kéntől. Alykesben, a „sóvárosban” már a velencei időkben sólepárlással foglalkoztak. A tenger alja részben homokos, részben kavicsos. Gyönyörű homoknyelvek, öblök, képeslapokon látható szépségek, kék barlangok sorozata bűvöl el minket.

A program érdekes része, hogy behajózunk a Dolphin-barlangba is. Ez nem a Kék-barlangokhoz tartozik, hanem egy másik barlang, de ennek a megközelítéshez is igen ügyes kapitányra van szükség. A Kék- barlangok nagyon kicsikék, csak kis hajók és üvegfenekű csónakok viszik be a látogatókat, a nagy hajók csupán elmennek mellettük. Két alkalommal megállunk fürödni (beugrálós vagy létrán lemászós módon). A melegben igencsak jól esik a tenger hűvössége.

A kirándulás egyik látványossága a Caretta Caretta. A név hallatán valami táncra gondolna az ember, de nem – ezt a szép nevet egy különleges, védett állatfajta, a kalapácsfejű teknős viseli. Ezek a teknősök júniustól augusztusig a Földközi-tenger térségéből egy teknősbéka alakú, pici, lakatlan szigetre jönnek, hogy az anyaállatok az éj leple alatt lerakhassák pingpong nagyságú tojásaikat a parti homokba. Fejenként körülbelül 120 tojást rejtenek el a hátsó lábaikkal ásott 50-100 cm mély gödörbe, majd saját súlyukkal úgy lenyomkodják a homokba, hogy a fészek észrevétlenül belesimul a tájba.

A kicsik 55 nap múlva kelnek ki, hogy az első lépések, ügyetlen próbálkozások után együtt induljanak vissza a tenger felé.

A 70-180 kilós, húsevő teknősök a sziget szimbólumává váltak, naponta hajók serege indul Caretta Caretta-néző kirándulásra. Nekünk sajnos egyetlen egyet sem sikerül látni belőlük, kivéve az ajándékboltokat, ahol mindenféle anyagból különféle változata kapható.

Szerencse, hogy a másik, csakis hajóval megközelíthető látványosság nem mozog, nem kell szerencsevadászat hozzá. A Navaggio-öböl nem a teknősök költőhelye, de annál inkább költői hely. Ez Zakynthos leggyakrabban fotózott standja. Arról a cigarettát, alkoholt és drogot csempésző hajóról nevezetes, amit 1983-ban vetett partra a háborgó tenger. A hajó roncsai idegenforgalmi érdekességé váltak. Érkezésünkkor is gyerekek sertepertélnek a fedélzetén, árnyékot keres?k pihennek körülötte. Az ominózus eset óta Csempész-öbölnek hívják ezt a helyet.

A tenger világoskék színe, a part vakítóan fehér kövei, a függőlegesen meredező sziklák láttán az örökkévalóság jut eszembe.

Alig tudunk feleszmélni ámulatunkból, amikor megszólal a hajókürt, a hajóra szállás jele. A tervek szerint egy órát időztünk volna itt, de a tenger kezd haragossá válni. Gyorsan összeszedünk néhány hófehér követ, fényképeket készítünk, és máris indulunk vissza, hazafelé. Sajnáljuk. Még maradtunk volna, de Poszeidon közbeszólt.

A hajózásnak lassan vége. Közeledünk kiindulópontunk, a főváros felé. Gyönyörű naplementével köszön el tőlünk a Jón-tenger.

Legutóbbi módosítás: 2019.06.25. @ 11:19 :: Péter Erika
Szerző Péter Erika 568 Írás
"Az ember akkor jut legközelebb saját énjéhez, amikor oly' komollyá válik, mint a játszadozó gyermek." (Herakleitosz) Előfordulok sok-sok antológiában, néhány folyóiratban, köztük a Bárka Irodalmi Folyóiratban, a Csodaceruzában és Dörmögő Dömötörben. a Breki Magazinban is. 2013 Ünnepi Könyvhét - A Körösvidéki Irodalmi Társaság Körösök Gyöngye díjával jutalmazta Másodvirágzás c. könyvemet. 2014: VOSZ - IRODALMI PRÍMA DÍJ a gyermekirodalomban kifejtett munkásságomért. Tizenkét önálló kötetem van. 1.Mindörökké mosoly ( Akkordia Kiadó 2. Szeretőim a szavak (Akkordia Kiadó). 3.Verselhetek 1.és 2.kiadás - Móra Kiadó) 4. Három Holló CD ( Palinta Társulat) Gyerekverseim némelyikét megzenésítették. 5.A nyakatekert zsiráf- gyerekzetek (magánkiadás) 6.Túlhordott ölelés - Irodalmi Rádió, Miskolc, MEK. kötet 7.Esőtánc- CD -megzenésített verseim. Énekli és zeneszerzője: Dafna 8. Csupa csiga - verses mesék - Timp Kiadó (2011) 9.ZabfaLók - verses történetek a lovakról- AB-ART Kiadó (2012) 10. Szélforgó CD. ( Fülemüle Zenekar -meg zenésített gyerekzetek 11. Másodvirágzás- Kortárs Költők sorozat (20.) AB- ART Kiadó (2013) Körösök Gyöngye Irodalmi Díj - a Körösvidéki Irodalmi Társaság megyei díja-2013 Ünnepi Könyvhét 12. Boldogságbolt -gyerekzetek ( AB-ART Kiadó) 2014. 13. Színházikó -gyerekzetek ( AB- ART Kiadó) 2014. 14. Autóparádé- leporelló ( AB-ART Kiadó) 2014. 15. Hajnaltól hajnalig- leporelló ( AB-ART Kiadó) 2014. 16. Elpattant zongorahúr - regény ( AB- Art Kiadó ) 2015. 17. Verő László oklevé l- Héttorony Irodalmi Magazin Szerkesztősége - líra kategória- 2015. Ha többet szeretnél tudni rólam, nézd meg a honlapomat! Honlapom: http://www.petererika.com/