Kavyamitra Maróti György : Antonio Guareschi: Az első emeleti hölgy látogatása

 

Nemrégiben költöztünk az új lakásunkba, a minap meglátogatott minket a hölgy az első emeletről.
Első alkalommal tette nálunk tiszteletét ez az illusztris személyiség.
Az első emeleti hölgyet szalon-szalonka-elő-ebédlő-dolgozószobánkban fogadtuk, mely valójában a nappalink.
Mivel úgy ítéltem meg a helyzetet, hogy hárman túl sokan lennénk e helyiségben, visszahúzódtam írógépemmel a konyhába, hisz amúgy is össze kellett hoznom egy cikket másnap reggelre. Ám itt is kitűnően hallottam őket, és láttam is innen feleségemet és az első emeleti hölgyet.
Gépelni kezdtem a cikket.
„Jéges??” – kérdezte az első emeleti hölgy.
„Nem, nem. A férjem kopog az írógépen. Ír. – magyarázta Margherita.

Az első emeleti hölgy azonnal megtalálta a megfelelő és megértő szavakat.

„Szegény. Ahelyett, hogy aludni menne, rongálja a szemét. Na, de remélem, hogy valamennyit keres azért evvel a kopogással. Legalább annyit, hogy vehessen a feleségének egy új ruhát, vagy magának egy kalapot, esetleg néhány bútort ide a szalonba. Jut eszembe! Igazán nagyon bájos ez a nappali.”

Ehelyütt kell megjegyeznem, hogy a mi elő-szalon-satöbbink inkább emlékeztet egy raktárra, mint lakószobára.
Telve van bútorokkal, fotelekkel, képekkel, szőnyegekkel, lámpákkal, függönyökkel, és mindenb?l annyi van, hogy három másik rendes szobát is megtölthetne.
Nincs egy tenyérnyi üres hely a falakon, de annyira, hogy már azon gondolkodom olykor, hogy új képeinket a mennyezetre kell majd rakosgatnom.

Ám az els? emeleti hölgy originális magyarázatot fűz meglepő állításához:

„Rendkívül bájos kis szalon. Kevés tárgy, szinte semmi, de nagy ízléssel válogatott.”

Aztán az első emeleti hölgy belefog a házmesterné dicséretébe.

„A házmesterné” – mondja – „a lehető legrosszabb, akit találni lehetett. Összesen két blúza van, azok is mindig koszosak; van aztán egy hülye fia, meg egy beteg macskája. Pálinkát vedel, és tartozik a péknek.”
Aztán – átugorván az első emeletet, hisz ott ő lakik – a második emeleti lakó leírásába kezd.
Érdekes történet kerekedik el?, melyben szerepel egy férfifodrász, annak háromszorosan bukott fiúgyermeke, egy lelécelt férj, valakinek a nővére, és egy részletre vásárolt fényképezőgép.

A harmadik emeleten lakó asszonyról jelentős dolgokat tudok meg.
El?ször is azt, hogy festi a haját: aztán fölidéződik három műfog, amiért nem fizetett senki a fogorvosnak.

Megtudom, hogy a konyhai csempék az utolsó darabig töröttek, és hogy a harmadik emeleten lakó nő nem főz, szakadatlanul konzervféléket esznek.

Az első emeleti hölgy igen hangosan, és nagy lelkesedéssel mesél, és az én drága Margheritám tátott szájjal hallgatja.
Megtudom, hogy a negyedik emeleten lakó n? egészen jelentéktelen.
Van egy fia, akiről sejteni sem lehet, hogy mi lesz belőle. Na, és a férje?
Mivel foglalkozhat vajon a férje?
Koszos dzsekiben jár, és hosszú a haja meg a szakálla.
Későn kel, és – mint mondják – éjszakánként bejárja a vidéket, és tyúkokat lopdos.

 

Mikor az első emeleti hölgy elhagy minket, feleségem váltig erősítgeti (szokása szerint):

„Rendkívül rokonszenves hölgy, rendkívül!”


Aztán, természetesen Margherita váratlanul ráébred, hogy a leírásban szerepelt negyedik emeleten lakó hölgy: ő maga volt.

 

Legutóbbi módosítás: 2019.07.09. @ 15:18 :: Kavyamitra Maróti György
Szerző Kavyamitra Maróti György 400 Írás
1951-ben Boldog Sarlósasszony napján születtem. A keresztségben kapott nevemen kívül még az ÃÂrja Majtreja Mandala buddhista rendben kapott nevemet használom előtagként, melynek jelentése: a Költészet Barátja. Voltam segédmunkás, szerszámkészítő szakmunkás, tanár. Jelenleg semmi vagyok: sok-sok érműtétem után leszázalékoltak, igazi semmit-tevő lettem. Ezért írok. Hej,ha csak még egyszer tanterembe léphetnék... Dehogy írnék én ilyen-olyan írásokat: elmondanám a teremben, és az jó lenne. Lettem hát (a drága Arannyal ellentétben) énektanárból éneklő. Elvált vagyok, két nagy gyermek apja, és nagyapja egy gyönyörűségnek, Kamillának, Millának.