Jagos István Róbert : reggeli kép

 

panelszerelem koldusaként

bádogszívemhez verem a kanalaimat

és zeng a ház

az éhes sóhajok fogakat növesztve

harapják nyelvemre bókjaikat

amíg

torokra szaladt évtizedek keresik

cigány útjukat

ahol

a sár az úr

és végső soron én is csak egy vagyok

az egyek közül

egy aki mindent hisz

 

hisz’ semmi

 

semmilyen színeket olvaszt majd

a délelőtt a virágos ablakon

de addig még itt a reggel

és vén ősi átkokat locsol

résekbe üregekbe

 

tűsarkak verik a nyári flekkeket

 

a párkányra  fagyott verebet nézem

s látom mindazt amivé váltam

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.10.29. @ 09:54 :: Jagos István Róbert
Szerző Jagos István Róbert 161 Írás
A nevem Jagos István Róbert. 1974 tavaszán születtem. Életem nagy részét Hódmezővásárhelyen éltem le (34 év). Elég korán, 1989-ben 15 évesen kezdtem el verseket írni. Ez a lendület 1998-ig tartott. Szűk tíz év után újra neki fogtam a rímfaragásnak. 2008. óta már prózákkal is próbálkozom. Ugyanennek az évnek őszén, a Csokoládéház című versemmel, bekerültem a ÀžLírikus képzelgésÀ pályázat döntősei közé. Alkotásaim megtalálhatók több országos irodalmi portálon is. Több mint egy tucat antológiában szerepelek mint szerző. 2010-ben Kárász József díjazott lettem, ami által felkértek a Kárász József irodalmi Kör alelnöki posztjára, illetve a Dél-Alföldi Művészeti Kör alapítója és elnöke vagyok. Irányításom alatt az utóbbi kör köteteket is jelentet meg. Egy saját kötettel rendelkezem, melynek címe: Made in az idők hajnalán. Most tavasszal készülök megjelentetni a másodikat ami a Félresértett szavak címet viseli. Verseim ajtók. Bennük és általuk újraéledek - élek újra. Oldok és kötök - megtartok és elengedek. Pillanatot, indulatot, vágyat, szerelmet és gondolatot. Életet és halált. Büszke esendőként vagyok ember, férfi és magyar.