Józsa Mara : Nyuszika és a labda

A kétéves Dorinának – szeretettel: *

 

 

Kis nyuszi a kertben ugrándozott, élvezte a selymes fű simogatását, és persze közbe–közbe harapintott is belőle. Finom volt a füvecske, harsogott a fogai között.            

      Így múlatta az időt vidáman szökdécselve, amikor megpillantott valami csodát. Nem messzire tőle egy óriási duci sárgarépa feküdt a zöld gyepen. A nyuszi szíve vadul kalapált, s hinni sem akarta, hogy ilyen szerencse érte, mert finomnak finom a fű is, na, de a répa! A répa az valami mennyei eledel! Állítólag nemcsak a nyuszik szeretik, amin egyáltalán nem lehet csodálkozni, viszont ezért – sajnos – nem jut minden napra a nyulaknak.            

      Nyuszink óvatosan közelebb merészkedett a hatalmas répacsodához, körbejárta, megszagolta.              

      – Hm! Furcsa a szaga! És a formája sem a megszokott! Az eddig fogyasztott répák hosszúkásak, henger alakúak voltak, ez meg gömbölyű! – furcsállotta fejcsóválva, és megpróbált beleharapni.            

      Ám, amikor a fogát bele akarta mélyeszteni, a répa elgurult előle.              

      – Nem addig a’! – zsémbeskedett a nyuszi, és újfent megkísérelte megkóstolni.            

      A „répa” megint odébb gurult.              

      – A nemjóját! – kezdett méregbe gurulni nyuszikánk.            

      Újabb és újabb próbát tett, de a répa mindig ellenállt.              

      – Most már elég legyen! – toppantott egyet tehetetlenségében.            

      Ekkor nevetést hallott maga mögött, majd egy picike kéz megsimogatta a fejét.            

      – Jaj, nyuszika! Nehogy megedd a szép új narancssárga labdámat!            

      – Labda? – hökkent meg a nyuszi, és picit elrestellte magát, hogy ekkorát tévedett, meg el is szontyolodott, hogy oda a finom lakoma.            

      Kisgazdája mintha kitalálta volna a gondolatát, egy igazi répát nyújtott felé.            

      – Ha megetted, játszunk a labdával, jó lesz?            

      Kis idő múlva a kislány és a nyuszi vidám nevetés és makogás közepette gurítgatták egymásnak a répaszínű labdát.                  

      Aki nem hiszi, járjon utána!

Legutóbbi módosítás: 2019.05.29. @ 13:22 :: Józsa Mara
Szerző Józsa Mara 114 Írás
Nagy változások közepén vagyok - az írás ad erőt, az íráshoz pedig a zene.