Pápai Eszter : Ciriusz álma

 

Volt egy Ciriusz nevű kölyökcica. Minden álmában egy nagy fáról álmodott. Ott össze-vissza ugrándozott az ágakon. Egyszer látott a fán egy szép levelet. Fölmászott, de nem érte el. Ciriusz megpróbált mindent, de nem sikerült. Megkérdezte a zsiráfot, hogy fölmászhat-e a hátára.

   – Zsiráf kérlek szépen, emelj föl a hátadra, és hadd vegyem le azt a szép levelet!

   – Fölemellek, de egy feltétellel.

   – Mi lenne az?

   – Hozz, nekem a juhásztól egy kis szénát!

   – Hozok neked, hozok.

   Így hát elment Ciriusz a juhászhoz szénáért.

   – Juhász uram! Légyszíves, adj nekem egy kis szénát.

   – Adok neked szénát, de csak akkor, ha hozol nekem négy juhot.

   – Megyek, megyek.

   Ciriusz elment a vásárba. Megszólította az eladót.

   – Kéne nekem négy juh.

   – Adok neked, csak akkor, ha hozol nekem egy kutyát.

   – Persze, hova menjek a kutyáért?

   – Menj a Gazdag Józsihoz.

   – Szervusz, Gazdag Józsi! Adnál nekem egy kutyát? Mit hozzak érte?

   – Jaj, nekem nem kell semmi, hiszen gazdag vagyok.

   Ciriusz elindult a kutyával. Amikor odaérkeztek a nagy fához, Ciriusz nagyokat sóhajtva mutatott fel arra a szép levélre.

   – Látod, azt a levelet szeretném elérni, de nem tudom, mert kicsi vagyok.

   A kutya összeráncolta a homlokát.

   – Semmi baj, majd én segítek rajtad – majd egy nagyot vakkantott.

   Ciriusz úgy megijedt, hogy felfutott a fára, de nem mert lemenni, mert a kutya mérgesen csaholva őrizte lentről. A zsiráf meghallotta, hogy Ciriusz keservesen nyávog. Odasietett a fához, hogy lesegítse. A kismacska ijedtében azt is elfelejtette, hogy miért akart felmenni a fára.

   Azóta nem álmodik a nagy fáról, hanem egy jó nagy kemencéről, ami mellett elbújhat.

   Örökre megtanulta, kutya és macska között nincs barátság.

Legutóbbi módosítás: 2019.05.29. @ 13:22 :: Pápai Eszter
Szerző Pápai Eszter 7 Írás
Sziasztok! 2002-ben születtem . Nagyon szeretek olvasni, és írni. Anyukám, és apukám szerint sokat csacsogok. :)