Sípos Julianna : Osztás

 

 

Anikó gyakorló pedagógus korában néhány évet feln?ttek általános iskolájában tanított. E pályának igen kemény próbatétele ez.

Milyen is az ember, aki feln?tt testtel próbálja magát beszorítani az iskolapadba? Minden igyekezetét összeszedi, hogy megtanulja, amit anno, gyerekkorában kellett volna. Miért is? Kell a munkájához, e nélkül nem veszik fel sehová dolgozni.

Történt az egyik óra alkalmával, hogy éppen az osztás (napjainkban bennfoglalás) m?veletét próbálta a fejekbe tuszkolni.

Legtöbbször ? írt a táblára, a tanulók írtak a füzetbe, és Anikó közben rendületlenül magyarázott.

A többség inkább a táblánál szeretett felelni, mert ott a tanárn? egy kicsit mindig rávezette ?ket a megoldásra is.

Egyik tanítványának az olvasás és számtan útveszt?i mellett, még a beszédhibájával is meg kellett küzdenie.

A tanuló felírta a feladatot, és h?siesen kiszámolta az eredményt. Nem kérdezett t?le semmit, mert annak hallatán, hogy az „s” és „sz” bet?ket „ty”-nek ejtette rendszeresen derült az osztály. Amikor beszélt a tanuló, a többiek csak erre figyeltek, és kuncogtak (mint a gyerekek). Egy dolgot mégis kénytelen volt megkérdezni t?le:

– Mi az a szám ott alul?

– Milyen „tyám”?

– Hát az a szám ott legalul?

– Nem tudom!

A felelet egyébként ötös lett volna, ha ezt is meg tudta volna mondani. Szomorúan nézett tanárára, ezért próbált neki segíteni a következ? módon:

– Maguknál hogy hívják az ételt, ami a tányéron marad? – kérdezte, s gondolta, azt biztosan tudja mindenki, hogy ez a maradék.

Összehúzta a szemöldökét, nagyon koncentrált. Er?sen gyöngyözött a homloka, küzdött a jó jegyért.

– Jaj de jó, fogja tudni! – örvendezett Anikó.

Jött is a válasz:

– Motylék

 

Legutóbbi módosítás: 2010.08.01. @ 16:00 :: Sípos Julianna