Petz György : Decemberi nyár

Mert a nap ugyanaz,

és ugyanaz a lobogás,

és a nyár is sose más –

szerelem és ifjúság;

öregeknek végre nem vacogás;

csak a szöge, sugarai íve más –

tél van itt, tiszta napos tél,

akár örökös napfölkelte,

vagy alkonyati ég, gyorsan éj,

de addig – ez az igazi nyár,

alig pár perc és nem kánikulát

szenved az ember, de ünnep a nyár

itt a télközépen- decemberi nyár,

és a születés – hiába óriás

a halál – az élet, a sötéttel bugyolált,

a csillagközi űrrel takarás –

akkor is itt a tavaszsírás,

fájásra már most örömrugózás,

mert lesz még más szöge is a napnak,

teljes lényünkkel beszívjuk a fényt,

tiszta homlokkal, szívvel az élet dicséretét.

Legutóbbi módosítás: 2019.10.29. @ 10:04 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.