Ficzu Ferenc : Ősi téboly

 

Mindenfelől a téboly;
a tompa, ősi hangok,
majd középről a dobok—
mint dermedt, ráncos arcok,
és egyszerre egy ritmus,
egy súlyos, lázas ütem,
majd hirtelen egy dallam
szaggatja szét a fülem.

A semmiből a hangok,
a fáradt, szürke szemek,
mint suttogás a térben
üvöltő idő helyett:
a megtestesült képek,
e megmaradt kis semmi,
így vagyok minden éjjel,
hát így próbálok lenni,

Örökké minden arcon;
a bőr alatt a ráncok,
s rajta csupán könnyek.
A nyár, a vég, az álmok,
összeérnek a hangok
mint legyőzött, mint állat,
s mégis hosszú évek,
miféle hangok várnak?

Legutóbbi módosítás: 2023.07.31. @ 13:05 :: Bereczki Gizella - Libra
Szerző Ficzu Ferenc 2 Írás
Egy 18 éves, tapasztalatlan, ugyanakkor szívből-lélekből író költőpalánta vagyok, s nem mellesleg a legtöbb: ember, aki él! Az írást, pontosabban a versek írását 8-10 éves koromban kezdtem. Egy apám által rámruházott kis mobiltelefon zenetárában találtam rá az AkkezdetPhiai nevezetű — mondjuk, hogy — kortárs költő-duóra, akik nagyon megpengettek bennem valamit. Emellett szinte egyidőben azóta megboldogult nagymamám szavalni tanított, bemutatta nekem József Attilát, Petőfi Sándort, Ady Endrét. Így végülis már kisiskolás koromban a költészet sűrű, tömérdek erdőiben barangoltam. Fantáziámat és szókincsemet valahogy mindig dicsérték, annak ellenére, hogy könyveket 13-14 éves koromig nem igazán olvastam. Annál inkább írtam, eleinte játékos, egyszerű kis verseket állatokról, meseszerű szituációkról vagy éppen valami olyasmit amiről azt hittem, hogy nagyon menő. Komolyabban 15-16 éves koromban kezdtem írni, amikor életemet több nagy csapás érte szinte egyidejűleg. Így őszintén szólva azt kell mondjam, hogy jelenlegi költészetem pokoli súllyal, fájdalommal, ordítva-zokogva jött a világra. Azóta viszont eltelt közel három év, írtam több, mint 200 verset és saját kis poetikám rengeteget változott. Mostanra azt merem mondani, hogy valamennyire megtaláltam saját magamat, saját költészetemet. Drága irodalomtanárnőm sokszor Ady Endréhez, máskor József Attilához hasonlít, ennek ellenére én senkire sem szeretnék hajazni, mint poéta. Ha van olyan költő, aki több értelemben is nagy hatás gyakorolt és gyakorol reám az Pilinszky János. Ahányszor csak verseit vagy cikkeit, akár meséit olvasom úgy érzem, hogy hazatérek. Nem tudnám megmomdani, hogy mégis miről szólnak a verseim és úgy érzem — önszántamból — nem is kell, hogy magyarázzam őket. Szerény véleményem szerint a verseket olvasni, látni, érezni kell, nem magyarázni. A témákkal is bajban vagyok, ugyanis azok valahol mindig ugyanazok, mégis szinte minden alkalommal teljesen másak. Legutóbb azt kaptam meg, (szintén drága tanárnőmtől) hogy minden versemben érezni lehet a melyről jövő, ősi fájdalmat és istenkeresést. Az oldalra legfőképpen azért szeretnék regisztrálni, hogy egy komolyabb, profibb és érzékibb irodalmi közeg részese lehessek. Mellesleg pedig azért, hogy igazi, őszinte és mezítelen kritikákat olvashassak szerzeményeimről.