Szél Zsolt : Pénz nélkül – gazdagon

 

 

 

— A téma adott, tessék rá írni valamit!

— Jól van, no! Csak előbb tisztázzuk a fogalmakat, vagyis azon, hogy „pénz nélkül” nincs mit tisztázni… Ellenben mit jelent a gazdagon, vagy egyáltalán a gazdag kifejezés?

— Vagyonos…

— Állj! Nem a szinonimákra vagyok kíváncsi. Magára a szó jelentésére. Sok pénzt is jelenthet, de ez most nem jön számításba, hisz üti a cím első felét: Pénz nélkül.

— Mondjuk, az eddigi írásod igen gazdag szóismétlésekben.

— Jópofa vagy! De nem is mondasz hülyeséget…

— Persze. Hisz én, te vagyok.

— Maradj már békén, mert megint elveszítem a fonalat! Milyen gazdagság létezik még? Anno egy nevelőm azt mondta…

— Az enyém is volt!

— Jó, a miénk, de csönd legyen! Szóval egy felnőtt, akinek rövid ideig a gondjaira voltam — voltunk — bízva, azt mondta: „Nincs nagyobb gazdagság a lelki gazdagságnál.”

— Egy másik nevelő meg azt: „Boldogok a lelki szegények, mert övék…”

— Ne keverd össze a boldogságot a gazdagsággal! Vagy egy lenne a kettő? Meggondolandó. Még majd visszatérünk rá. Most a gazdagság fajtáit vesszük lajstromba.

— Megvan! Ötletekben gazdag!

— Igen. Azon kívül képzeletben, érzelmekben, időben…

— Időben? Olyan nincs is!

— De van! Időmilliomos. Bár, nem feltétlen pozitív jelző. A sors fintora, hogy nekem soha nincs időm, pedig ezernyi dolgom lenne. Amikor meg éppen betegség, esetleg munkanélküliség miatt tétlenkedem, nincs kedvem semmihez. Az ezernyi elintéznivalóhoz sem.

— Most te kalandozol el…

— Gazdag baráti kör, gazdag kapcsolatok…

— Itt a gazdag jelzőként szerepel.

— Ne gyere a nyelvtannal, nem értesz hozzá! Akkor is folytatom! Olvastam valahol, hogy egy önerőből milliomossá lett üzletember azt nyilatkozta, elvehetik az összes pénzét, csak a kapcsolatait hagyják meg, és egy éven belül újra gazdag lesz.

— Tapasztalatban.

— Tessék???

— Tapasztalatban is lehet valaki gazdag.

— Ja?! Igen.

— Rájöttem! A gazdagság az az állapot, amikor valamiből az átlagnál többet birtokolsz. Ez lehet pozitív, de akár negatív dolog is.

— Egyenlő ez a boldogsággal?

— Van, amikor igen. Személyfüggő.

— De, hogy kötődök én a címhez?

— Mi.

— Mi mi?

— Azt akartad mondani, hogy kötődünk MI a címhez. Egyszerűen. Nincs egy árva vasunk sem. Elvitte a kezelés.

— De miben vagyunk MI gazdagok?

— Hát személyiségekben!

 

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Szél Zsolt
Szerző Szél Zsolt 25 Írás
Az utamat járom. Néha jól csinálom, máskor meg nem...