S. Szabó István : Családi étkezés

Rövid jelenet. Amolyan forgatókönyv féle. *

Vacsora asztal. Két gyerek, édesanya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az édesanya megsimogatja a gyermek buksiját

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A kislány szólal meg mosolyogva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fiú kiállt fel boldogan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ragyog a kislány. Arcán széles mosoly.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A fiú követelőzik.

 

 

 

Kicsit elmereng, aztán folytatja.

 

 

Édesanya:

 Mit kérsz enni, kisfiam?

 

Fiú:Én csak vizet kérek anya. Legfeljebb a vízhez egy kis marhahúst, sertéshúst, gyártási szalonnát, Na-nitrites keveréket, magyarul, E250-es adalékot, nem húseredetű fehérjét és emulgeátort – de akarragén, guargumi és xantángyanta ki ne maradjon bel?le!

 

Édesanya:Egyszóval te, hipermarkett párizsit kérsz!

 

Fiú:Úgy van, anyukám. És kérlek, kenj meg hozzá egy lisztb?l, kisíz javítóból, sikérből, antioxidánsból, tejporból, cellulázenzimből, a savanyúságot szabályozó kálium-acetátból és citromsavból, emulgeálószerből és kalcium-szulfátból álló kenyeret.

 

Édesanya:Hipermarkettben sült, rozsosat?

 

Fiú:

Igen, egy kis vízzel, hidrogénezett/átészterezett növényi olajat, amelyben persze van só, emulgeálószer, kálium-szorbát.

 

Édesanya:Már kenem is a növényi margarint, édes kisfiam.

 

Kislány:Nekem viszont, anya, ma jobban esne egy kis sertéshúsban és vízben elkevert húspép, b?rke, karragén, polifoszfát, szójafehérje, nátrium-laktát, étkezési keményít?, pirofoszfát, antioxidáns és Na-nitrit.

 

Édesanya:Akkor te a hipermarkett mőbeles virslijét kapod kislányom. Hozzá természetesen tartrazinnal, kinlinnel, amaranttal, indigókarminnal színezett természetes aromával, nátrium-benzoáttal, sóval, mustármaggal, cukorral és ecettel dúsított vizet.

 

Kislány:Persze anyukám, az magától értet?dik, akciós mustár nélkül a virsli mit sem ér!

 

Édesanya:Isztok-e hozzá, gyerekek, vízben feloldott izocukrot, Na-ciklamátot, aszpartámot, aceszulfátot, szacharint, aszkorbinsavat, nátrium-benzoátot és fenilalanint?

 

Fiú:Vitamin szörpöt? Igeeeen!

 

Édesanya:Ebédre pedig kaptok egy kis búzalisztet, kukoricakeményítőt, hidrogénezett növényi zsírt, ízfokozót, lehet?leg E631-est és E627-est, nátriumglutamátot, módosított keményítőt, állati eredetű zsírt, élesztőport, szárított tyúkhúst és E 150-es színezéket.

 

Kislány: Zacskós szárnyaskrémleves lesz brokkolival! Hurrá! S utána?

 

Édesanya:Utána pedig búzalisztet paradicsomsűrítménnyel, sajttal, ananásszal, vízzel, növényi olajjal, nátrium-nitrittel tartósított főtt sonkával, búzakeményítővel, cukorral, sóval, élesztővel és jóféle acetilezett-dikeményítővel, adipáttal.

 

Fiú:Csak nem Hawai?!

 

Édesanya:Bizony, bizony, gyerekek, Hawaii pizza lesz, pizzaporból! Ahogy szeretitek.

 

Kislány:Az a kedvencünk!

 

Édesanya:Na és este, a tévéhez pedig mit kaptok? Na mit?

 

Fiú:Csak nem burgonyát, növényi olajat, sót, hagymaport, autolizált élesztőport, tejszínport, dextrózt, sajtport, nátrium-glutamátot, dinátrium-5-ribonukleotidokat és tapadásgátlót, vagyis szilícium-dioxidot?

 

Édesanya:De bizony, eltaláltad! Chipset.

 

Kislány:És mi lesz a vacsora?

 

Édesanya:Vacsorára a két nagy gyerek eszik aszpartámmal, fenilalaninnal, K-aceszulfámmal, zselatinnal, hidroxi-propillal javított joghurtot, amelyben kalcium-foszfáttal, vízzel és cukorral fölhizlalt, egyszer már kipréselt gyümölcshús vázdarabkák vannak.

 

Fiú:Én is kérek őszibarackos light joghurtot! Én is! Én is!

 

Édesanya:Ne kiabálj, kisfiam! Te mást kapsz ma este. Na nézd, már itt is van egy kis kóstoló: húspép, víz, zsemlemorzsa, zsiradék, liszt, panírlé, szójagranulátum, szójakoncentrátum, keményítő, fűszerek és karamellammóniás színezék, vagyis, finom baromfi fasírt.

 

Ezt szegény apád is, hogy imádta…, nyugodjék békében…

 

 

Legutóbbi módosítás: 2010.08.25. @ 10:46 :: S. Szabó István
Szerző S. Szabó István 185 Írás
Irodalmi oldalam címe:www.pipafust.gportal.hu honlapom címe: www.sneider.5mp.eu vívóegyletem honlapja: www.kdvse.gportal.hu ha feltétlenül dumálni akarsz velem: 06/20 319-1045