Boér Péter Pál : Vaze

 Már rég nem jött a 47-es villamos. Két sokat próbált kinézetű pasas rendületlenül állt a megállóban.Úticéljuk gyalogszerrel az elérhetelenség szélső határán kívül estek, ekkor az egyikük megszólalt.- Ha nem haragszik, már nagyon rég itt állunk, unatkozom. Bemutatkoznék: Sebestyén.- Zalai Bendő- válaszol a másik -Ennyi ismeretség után magamat idősebbnek gondolva, felajánlom a tegezést.- Rendben pajtás, ezt a baráti hangot külön szeretem.- Egyedi neved van haver.- Igen, ezt szokták mondani.- Neked egy marha volt az apád?- Leütlek!- Akkor miért neveznek Bendőnek? Nem Benő a becsületes neved?- Nem. Ahogy amint te is abszorváltad, a becsületes nevem Bendő, mint B. e. n. d. ő.!- Nem haragszol, de én ezt a szót egészen más öszzefüggésben ismerem, sosem hallottam még Bendő nevet. Én gyomor, has, pocak kontextusban tudok gondolkodni, de leginkább a marhák jutnak eszembe. Ha már így lekádereztelek, hogy kaptad ezt a gyönyörű nevet?- Ne ócsárold a személyazonosságomat! A Bendő név egyedi és szép. Apám kicsit kapatos volt mikor beíratottaz anyakönyvi hivatalban. Nagyon örült nekem, nem tudta eldönteni, hogy Benedek vagy Dömötör legyek. Így aztán Bendő lettem.- Most már teljesen összezavartál. A Benedeknek és a Dömötörnek lenne Bendö a hozadéka és nem Bendőhosszú ő-vel.- Azért az én apám, tudd meg gondolt a hangzásra. A Bendö egy kiejthetelen, magyartalan, férfiatlan hangzású név.- Ha nem haragszol, szerintem nem is név, de ebben az esetben apukádat nem bántanám.- Ne is tedd! Viszont a Bendő, hosszú ő-vel, egy roppant kemény és férfias hangzású, karakteres név.- Nem szoktak téged marhagyomorhoz hasonlítani?- Ne játssz velem! Nézz rám! Úgy nézek én ki, mint egy gyomor és főleg mint egy marhagyomor?- Nem a küllemedről és esztétikai megjelenési formádról van szó, egyszerűen a becses neveddel kapcsolatban.Ugyanis, mint tudod, a bendő a marhák és általában a kérődzők gyomrának inaktív fele. Olyan felemás munkátvégez, emészt is meg nem is.- Nos a párhuzam vonása éppen ezért sántít. Én világéletemben remekül emésztettem, az emésztés minden formájában.- Megmagyaráznád? Lehet többféleképp is emészteni?      -Hogyne, emészteni, megemészteni, elemészteni. Például, akik a nevem eredetét túl hosszan firtatják, azokat előbb elemésztem, majd megemésztem.- Jó a humorod, akár a fateredé.-Apámnak tényleg jó humora van. Talán ismered? Vicces ember.- Nem, nem ismerem a kedves papádat, csak úgy a név olyan egyedi, eredeti.-Vannak terveid a jövendő gyermekeid nevét illetően?- Akadnak.- Mondjuk, ha fiú lesz, hogy nevezed?- Sándornak vagy Tamásnak.- Szegény gyermek!- Ne sajnáld a meg sem született gyermekemet! Miért sajnálod?- A Bendő név gyönyörű, zengőn hangzó, érces és férfias a Sánta névhez képest. Szegény fiad! Tudod, mikor az embernek gyermeke születik törvényszerűen be kell rúgnia. A spicces, az itt a csontrészeget jelenti!Mire az anyakönyvi hivatalba érkezel, már nem fogsz emlékezni, hogy Sándor vagy Tamás mellett döntöttél. Így aztán összehozod a Sántát, ami miatt az asszony nem bánthat, mert mind a kettőből van benne egy kicsi, Sándorból is meg Tamásból is.- Amúgy téged hogy hívnak,vazze?- Hogy ráhibáztál!- Mire hibáztam rá?- A nevemre. Vazzénak hívnak természetesen.- Mondd, a te apád is?- Igen, az én apám is. – mondta nagy keserves képpel Vazze. – Nem tudott szegény dönteni Vazul és az Edeközött és a Vaze mellet döntött, mint kompromisszumos megoldás.- Na gyere Vaze, mint újdonsült barát, menjünk hát!

Legutóbbi módosítás: 2011.10.06. @ 17:00 :: Boér Péter Pál
Szerző Boér Péter Pál 755 Írás
Nagyváradon születtem, 1959-ben. Nem mondhatnám, hogy kesztyűs kézzel bánt volna velem az élet, de még a szorítóban vagyok! Családtagjaim hiperoptimistának tartanak, azt hiszem nem véletlenül. A humort – ezen belül a szatírát, abszurdot – és a romantikát egyaránt kedvelem. Empatikusnak, toleránsnak gondolom magamat. Egész életemet Erdélyben éltem, élem. Anyám révén erősen kötődöm a székelységhez, de Ők már csillagösvényen járnak Apámmal. Nagyon érdekel a teológia, filozófia, nyelvek, irodalom, és sok egyéb. Fiatalon kezdtem verseket írni, ám a rövid próza vált a nagy kedvenccé. Köteteim: 2010 – “Nagyító alatt” – novelláskötet 2011 – “Le a láncokkal” – novelláskötet 2012 – “A nonkonformista” – novelláskötet 2013 – “Engedélykérés”- novelláskötet 2013 – “Megtisztult ablakok” – regény 2016 – "Fenyőágon füstifecske" – regény 2017 – "Ködös idill" – két kisregény 2018 - "Szabályerősítő" (Válogatott novellák) - e-book Írásaim jelentek meg a Bihari Naplóban, a Reviste Familiaban, a Comitatus folyóiratban, a Várad folyóiratba, a Brassói Lapokban, a Reggeli Újságban, a “7torony” irodalmi magazin antológiáiban (2010-2016), a Holnap Magazin antológiájában, a Holnap Magazin nyomtatott mellékletében, az Irodalmi Jelenben, a kolozsvári Tribunaban, a bukaresti rádióban és máshol.” A világháló adta lehetőségekkel élek: Lenolaj irodalmi és kulturális műhely A Hetedik Héttorony irodalmi magazin MagyarulBabelben CINKE Holnap Magazin PIPAFÜST Szabad szalon Penna magazin Bukaresti rádió AlkoTÓház Weblapom: http://boerpeterpal.blogspot.com/