Tacita Bernadett : A vidám pók

 

 

 

Mit csinál egy vidám pók?

Mosolyog, mert ritmusra táncol

és szövi a hálóját szorgosan lábaival

mi nem egy, hanem nyolc.

Selyemb?l készül a csapda

a jól kinézett és remélt

laktató finom prédának.

De ha nem is kap el most semmit,

a vigyor akkor is ott lapul a képén,

mert tudja, hogy a jó munka

meghozza a gyümölcsét.

Sz?r?s lábaival ízegve – mozogva

ropva fonja a zsákmányfogóját estére.

Így üres pocakja remélhet?leg teli lesz,

vagy egy finom léggyel vagy más ínyencséggel.

Álma pedig nyugodt és gyomorkorgás mentes lesz így ekképpen.

Éles szemeivel most is figyel, mi kerülhet a hálójába

estebédre.

————————————————–

Kedves Szerz?, a gyerekverseknek kell a legtökéletesebbnek lenniük, kevés a kedvesség és a szándék. Ritmus, rím, hangzás, forma. Ezek hiányoznak ahhoz, hogy az írásod gyerekvers legyen.

Legutóbbi módosítás: 2019.05.29. @ 13:22 :: Tacita Bernadett
Szerző Tacita Bernadett 0 Írás
"A művészet lépcsőfok egy jobb világ felé." Ivan Alekszejevics Bunyin "Minél iszonyúbb ez a világ, annál elvontabb a művészet." Paul Klee Lényem összetett, s hogy valaki megértsen, ahhoz idő és figyelem kell. Érzékenységem és kíváncsiságom hol előrevisz, hol lebénít. Ha lehetőségem lenne rá, csak a kultúrának és a művészeteknek élnék, s mentorként tevékenykednék. Vonz a zene, s a taktusai úgy magukkal ragadnak, hogy kiemelődöm a mindennapokból arra az időre. Én is zenésszé válok, s ha olvasok, gondolkodom, alkotóvá leszek passzív-aktív üzemmódban. Az élet és a környezetem festőnek szánt, de a dac és egyebek, máshová repítettek. Rajongani kezdtem a klasszika filológia iránt, s egyben egy költő tanárom minden egyes szaván csüngtem, s csodáltam, hogy milyen áhítattal tud a borokról beszélni. Már-már én is éreztem az ízét a számban, jólesően, bár nem szeretem. S valószínűleg azért nem érthettem az áhítatát, mert nem ismertem meg a megfelelő nedűt, mi úgy árad szét benne, hogy szinte már többet beszélt a borról s létrejöttének a folyamatáról, mint magáról Horatiusról, ki önmaga külön is egy csoda. Ez már szerelem. Ezt a mélyreható csodával teli áhítatot keresem a világban. Van is belőle temérdeknyi, de betelni vele egyszerűen képtelenség. Még fejlődnöm kell és szeretnék is.