Fitó Ica : Fő a nyugalom!

 

Hétvége van, és nagy örömünkre, megint unokázunk.

Laci papa, Nikike, Zolika és én vacsorázunk, közben beszélgetünk.

— Nekem ma megint nem volt jó napom! — mondja Niki.

— Miért, mi történt, kicsim? — kérdezem.

— Hát kinevettek, mert ebédnél véletlenül majdnem a tanító nénik levesét vittem el. Mert csak azok sorakoztak ott, azt hittem, a miénk.

— Ez nem nagy baj, előfordul. Biztosan nem lett belőle probléma.

— Nem hát, sőt a konyhás nénitől kérhettem nagy adagot!

— Hiszen nem is szereted a levest! — mondom.

— Úgy van, de ez cérnametéltes volt. A tanító néni is csodálkozott, hogy fért annyi a hasamba! Mondta is, hogy becsületes vagyok, álltam a szavam, mert ígéretemhez híven mindet megettem!

— Legyél is mindig becsületes, kicsim! — simogatom meg a szememmel.

— Az is vagyok! Még nem is hazudok, nem úgy, mint egyesek! — és jelentőségteljesen néz a mellette ülő kisöccsére, aki elengedi a füle mellett, egykedvűen eszik.

Niki nem hagyja:

— Nem hazudok, mint egyesek! Mint aki itt ül mellettem!

— Ja, a Laci papa! — mondja Zolika, és nagy nyugalommal vacsorázik tovább.

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Fitó Ica
Szerző Fitó Ica 190 Írás
Vidéki kisvárosban élek. Aktív éveimben pedagógusként, ma már nyugdíjban. Írogatok ezt-azt, s szívesen olvasom mások írásait. http://csendhangok.blogspot.com/search/label/Bemutatkozom