M. Laurens : A VASEDÉNY BOLTBAN

 

ifj. Lőrincz Miklós  alias M. Laurens: 

A VASEDÉNY BOLTBAN

( kabaréjelenet)

 

( A kisvárosi vasedényboltba megszólal a belépést jelző csengő, és egy izgatott férfi lép be az ajtón )


       Eladó:  Jó napot kívánok kedves vevő, mit óhajt? 

       Vevő:  Kérnék szépen egy csinos kis kulcslyukat, de ne legyen se túl nagy, se túl drága! 

      Eladó:  (kicsit zavartan) Mi tetszik kérem? … Netán siltet óhajt az ajtójára vásárolni? … 

                 Olyanunk van kilinccsel, vagy anélkül: de csak párban! 

       Vevő:  Nem, nem!  A síltet nem kérném, csak a lyukat legyen szíves, de gyorsan!

                 És kérném becsomagolni, nehogy útközben betömődjön valahogy. 

      Eladó:  (sztoikus nyugalommal) Ha szabadna kérdeznem mi célból óhajtja csak a lyukat

                  a kedves vevő? 

       Vevő:  (kissé ingerült hangon) Kukucskálni szándékozom ÉN a KEDVES VEVŐ, és

                  a többi rész szükségtelen hozzá …  Na, adja már? 

      Eladó:  Máris kérem! (tanácstalanul néz hátra a polcokra, majd hirtelen felderül az arca) 

                 Esetleg… ha becsomagolnám egy csinos réz-síltbe… Úgy megfelelne a kedves vevőnek? 

      Vevő:  Meg, meg, csak adja már, mert kifúrja az oldalam a kíváncsiság! 

      Eladó:  Dugónk is van, ha kívánja a kedves vevő. Műanyagot, parafát, vagy menetes

                 fémet szeretne, a kedves vevő? 

 

( Pest – Buda 2015. március 18.)  

Köszönet az ötletért Kandabula barátomnak! 

szómagyarázat: sílt= zártakaró lemez kilincs és/vagy kulcslyukkal

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:32 :: M. Laurens
Szerző M. Laurens 223 Írás
Hogy ne legyen titok: a valódi nevem azonos az 1899-ben Nagyváradon született közismert kabarészerzőével, akinek számtalan ismert bohózatán nevetünk a mai napig. Az Ő tiszteletére nem használom a Lőrincz Miklós nevet az írásaimnál. Mottó és ars poetica: Építs Templomot Szeretetből, s ne zárd be soha ajtaját a betérő előtt,ki melegségre vágyik! Építsünk Mi Mind Templomot mindazoknak, kik nem képesek önerejükből téglát hordani hozzá! A Szeretet Templomának oltárán mindig égjen a gyertya, mely fennen hirdeti a szeretet dicsőségét az elfásult világban! M. Laurens ( 2004 )