Meyer József : Év végi ökörködések

 

Szőkék beszélgetnek

 

— És te mit kaptál ajándékba?

— Egy kiskosztümöt.

— Hű, az nagyon gáláns!

— Korántsem. Elkértem a számláját és visszavittem.

 

 

Illiberálisok

 

Tény: mindenki illiberális, aki szeretne kitörni abból a kétségbeejtő csapdahelyzetből, amit az arany, a pénz és az olaj mindent elsöprő dominanciája idézett elő.

 

 

Etikett

 

Ha szalonképes társaság szalonnával tűzdelt szalonkát fogyaszt a szalonban, ahhoz nem illik a Szalon sör.

 

 

Politika

 

1.) Bell lett a főnökünk, Hurrá! Telefonon bármikor (vissza) hívható.

2.) Takarodjon ez a velejéig rohadt kormány! — tépte reszkető ajkait Béla, amint a postás a tenyerébe számolt 80 000 forintnyi, éppen aktuális rezsicsökkentést.

3.) Régen voltak az íjfeszítő népek,  manapság meg az idegfeszítőek.

 

 

Zöldek

 

Móricka nem hajlandó génmódosított kukoricán térdepelni.

 

 

Karácsonyi nagyüzem

 

Most még lehet időpontot kérni a halasnál. (Ez az éca december 24-vel aktualitását veszíti.)

 

 

Halak még egyszer

 

Akvaristák tüntetnek Brüsszelben: nem kapni a boltokban újraélesztő készülékeket, miközben

a rendelet szerint csak elkábítva vihetik haza kedvenc akvárium-lakó díszhalaikat.

 

 

Történelemóra

 

— Mikor volt a mohácsi vész, Pistike?

— Öööö… februárban, busójáráskor.

 

 

Matek

 

— Csupa piros egyest és nullát(!) is látok a füzetedben, fiam! Ez maga a csúfos bukás!

— Tévedsz, apu, pontosan így néz ki a kettes számrendszer.

 

 

Szex

 

Jó svádájú barátom mesélte, gyakorta késő estig dolgozott. Hazafelé egy bevásárlóközpont mellett vezetett az útja, ahol számos örömlány is megfordult. Emberünk persze szimpatikus volt nekik, ezért igencsak bátran szólongatták. Egy alkalommal teljesen körbefogták, szorult helyzetéből a következő csatakiáltás kíséretében tudott szabadulni.

„Töltésen vagyok, hagyjatok!”

 

 

Korrupció

 

Családom révén én is érintett vagyok a trafik-mutyiban. Még az első világháborúban nagyapám elesett az olasz fronton, megözvegyült párjára maradt két kicsi gyermek fölnevelése. Mivel ők hadiárvának bizonyultak, az akkori rendszer egy trafik működtetését engedményezte a nagyanyámnak. Ajvé!

 

 

Kekeckedés

 

— Helló, szem!

— Összetéveszt valakivel, Tamás vagyok.

— Már úgy értem, ön is szem a láncban…

 

 

 Diplomácia

 

Friss botrány Bécsben, az újévi koncerten! Tiltakozásunkkal dacolva a műsor összeállítói bemutatták a Kék Duna keringőt annak ellenére, hogy ez a mű bizonyíthatóan átvesz meghatározó dallamrészeket a legendás Illés együttes Illés-Szörényi-Bródy: Még fáj minden csók című slágeréből.

 

 

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Meyer József
Szerző Meyer József 61 Írás
1949-ben, Budapesten születtem. Manapság mérnökként dolgozom az építőiparban. Évek óta foglalkozom szakcikkek írásával, olykor más műfajjal is próbálkozom, Brády Zoltán nagylelkűségének köszönhetően némelyikük megjelent a Kapuban. 2010 novemberében Beró (Beri Róbert) meghívott az általa életre keltett" Édentől északra" művészeti csoportba.