S. Szabó István : A Keresztanya – 4.

Vígjáték két felvonásban. Első felvonás, negyedik kép, első, második jelenet. *

Negyedik kép

  

Szín: Ugyanaz.

   

Első jelenet

  

(Huzat; később Bamba, Csókos.)

   

Huzat egyedül van a színen, Elvirát parodizálja.

  

Huzat (Gúnyosan, hangosan elmélkedik.):

Diskurzus! Még hogy diskurzus! Nehogy már teleeresszem a gatyámat! (Elvirát utánozva) Senki se zavarjon, mert Lajoskámmal diskurálok. A naccsága! Tíz éve még kanállal ette a rántott húst, most meg diskurál. Hát én betojok!  

Csókos, Bamba be.

  

Bamba:

Mi van Huzat? Huzatot kaptál, hogy magadba pofázol?

 

Huzat:

Jaj, ne idegeljetek már! Nemsokára érkezik Igor fater meg az ő Másenkája. Lesz itt olyan diliház, de olyan, hogy lehidalunk!

 

Csókos:

Lesz a francokat. Az ütődött Luigi megkéri a dundi Mása kezét, azt az meg egy jót röhög rajta! Esküvő nuku, birodalom nuku.

 

Bamba:

Nono! Csak lassan a testtel, óvatosan. (Sejtelmesen folytatja.) Elmondok nektek egy nagy titkot persze, ha köztünk marad.

 

Huzat:

Hallgatunk, mint a sír!

 

Bamba:

Az kevés kispofám! Inkább kussoljatok! (Suttog, magára mutogat.) A Mása belém szerelmes, úgyhogy én leszek a Keresztapa, minden gengszterek ura. De ti erről nem tudtok! Értve vagyok?

  

Csókos:

Ha-ha-ha-ha! Beléd? A Mása? Hallod ezt, Huzat? Ezt meg honnan veszed, te szerencsétlen? Még hogy Keresztapa! Uraim és hölgyeim, kérem, álljanak föl, a Bamba klán főnöke érkezik! Ha-ha-ha-ha! Hát én beszarok a röhögéstől! Esküszöm, hogy beszarok!

 

Bamba:

Kuss! Fogd már be! Emlékeztek, amikor a Donnal elutaztunk Kievbe?

 

Huzat:

Persze. Úgy hánytál a repülőn, mint a lakodalmas macska.

 

Csókos:

Kutya.

 

Huzat:

Mindegy. Hányt és kész.

 

Bamba:

Na, ott történt. Egyik este ketten maradtunk Másenkával. Vodkát ittunk ringlivel. Én letérdeltem elé (letérdel) így, és azt mondtam neki: já ljubju, Mása!

 

Csókos:

Jaj de romantikus. És te milyen jól beszélsz spanyolul!

 

Bamba:

Ez orosz te ökör! És akkor az én Másám megsimogatta a homlokomat, és azt mondta nekem: begemót Bámbá!

 

Huzat:

Hu! Egész beleborzongtam! És az mit jelent, te állat?

 

Bamba:

Tudja a rosseb, de nagyon szépen hangzott.

 

Csókos:

És aztán mi történt?

 

Bamba:

Mindketten ágyba bújtunk.

 

Huzat:

A Másával? Pfuj de gusztustalan! Neked azért van ám gyomrod apukám!

 

Bamba:

Neki meg pénze! De különben is mit képzelsz róla? Az egy erkölcsös lány. Mindketten a saját ágyunkba.

 

Csókos:

Na jól van, elég ebből a baromságból. Hol van a Főnökasszony?

 

Bamba:

Akkor is enyém lesz a Mása, ha megpukkadtok!

  

Csókos:

Jól van, a tied lesz, ha van hozzá gusztusod! De hol a naccsága, mert a képviselő úr most telefonált, ő is tiszteletét teszi a temetésen.

 

Huzat:

Fent van Lajoskánál. Diskurálnak.

 

  

Második jelenet

  

(Előbbiek, Elvira, Lajoska, Szivacs.)

  

Elvira, Lajoska, Szivacs be.

  

Elvira (Papírlap a kezében, odaadja Bambának.):

Itt a lista, kiket látok szívesen a temetés utáni vacsorán. Bamba! Intézzétek el, hogy mindenki itt legyen, akinek a neve a papíron szerepel.

 

Bamba (Meghajol, elveszi a papírt.):

Értettem, Keresztanya! Gyerünk fiúk!

  

Bamba, Csókos, Huzat el.

 

Elvira (Lajoskának):

Lajos! Nemsokára üt az óra!

 

Lajoska:

Igen mama! Nemsokára dél van, ebédidő.

 

Elvira:

Kit érdekel az ebéd, te ostoba, amikor a szerelem órája üt.

 

Lajoska:

Na de anyám! Hiszen csak most halt meg az apám, s te máris szerelmes vagy?

 

Elvira:

Nem én, te ökör, hanem te!

 

Lajoska:

Szóval tudsz róla? Sejtettem, hogy sejted. Igen anyám, szeretem őt! Szeretem a száját, a haját, a karcsú derekát! Szeretem a fitos nóziját, imádom a csilingelő nevetését, rajongok a hangjáért.

 

Elvira:

Jól van fiam, rendben van, de azért ne ess túlzásokba. Nem annyira szép az a Mása Kolobjov. De ha te úgy látod, annál jobb.

 

Lajoska:

Kicsoda? A Mása? Kell a rossebnek az a pöfeteggomba! Én a Krajcsovics Giziről beszélek anyám! Az ő szájáról, hajáról, karcsú derekáról … istenem … de szeretem!

 

Elvira:

A Krajcsovics lányról? Te meg vagy zavarodva, fiam! Hát mije van annak? Az egy csóró!

 

Lajoska:

Mit számít, hogy szegény, amikor szeretem?!

 

Elvira:

Nem szereted, megértetted? Neked gyűrűs menyasszonyod van, és elveszed feleségül, punktum!

 

Lajoska:

De anyám! Én a Gizit szeretem!

 

Elvira:

Kuss, nem akarok erről többet beszélni! Mondd meg annak, annak a nőnek, hogy tévedtél, mást szeretsz. Lódulj!

 

Lajoska:

Nem mondhatom meg neki anyám!

 

Elvira:

Miért, te ostoba?

 

Lajoska:

Mert még azt sem tudja, hogy szeretem. Nem mertem neki elmondani. (Felragyog az arca.) De nála biztos olcsóbb egy menet, mint a Másánál.

 

Elvira:

Mi bajod van megint?

 

Lajoska:

Tényleg, anyám, vennem kell egy sapkát.

 

Elvira:

Egy sapkát? Most hogy jön ez ide?

 

Lajoska:

Ugyan anyám! Nem vagyok már gyerek! Mindent tudok!

 

Elvira:

Állj! Lemaradtam valamiről?

 

Lajoska:

Nagy dolog az udvarlás anyám! Tudod, fortélyai vannak.

 

Elvira:

Mit nem mondasz? Szóval te leszel a fortélyos szívtipró! Így van?

 

Lajoska:

Persze, anyám! A Gizinél.

 

Elvira:

Na, elég ebből! Azonnal a szobádba takarodsz, és csak akkor jössz elő, ha a menyasszonyod megérkezik. Megértetted? Na tünés innen!

 

Szivacs:

Szólhatok, úrnőm?

 

Elvira:

Persze! Csak nem itt, és nem most!

 

Lajoska:

Szivacs bácsi, segítsen!

 

Szivacs:

Elvira!

 

Elvira:

Befejeztétek? Szivacs, neked pofa be, Lajos, menj a szobádba! Mély gyászomban magányra vágyom.

 

Lajoska:

Na de anyám! Értsd meg…

 

Elvira:

Kifelé! Tünés!

 

Szivacs (Átöleli Lajoska vállát.):

Gyere fiam, anyád gyászol, hagyjuk őt magára.

  

Lajoska, Szivacs el. Huzat be.

  

Huzat:

Asszonyom, a Rendőrkapitány úr kint várakozik.

 

Elvira:

Morózus?

 

Huzat:

Persze! Ezek mind morózusak!

 

Elvira:

A nevét kérdeztem te szerencsétlen! A neve Morózus?

 

Huzat:

Nem faggattam én asszonyom, de elég rossz kedve van, az biztos.

 

Elvira:

Na jól van, küldd be, itt várakozzon. Nekem még van egy kis dolgom.

   

Mindenki el.

 

Legutóbbi módosítás: 2019.06.25. @ 11:30 :: S. Szabó István
Szerző S. Szabó István 185 Írás
Irodalmi oldalam címe:www.pipafust.gportal.hu honlapom címe: www.sneider.5mp.eu vívóegyletem honlapja: www.kdvse.gportal.hu ha feltétlenül dumálni akarsz velem: 06/20 319-1045