Boér Péter Pál : Csendháborítás

Lemenőben volt a nap a meredek hegyoldal fölött, még bevilágította utolsó sugaraival a völgyet, aztán nyugtában a hegy fokozatos árnyékával takarta be. Ifjúként ritkán vágyik az ember olyan igazi, csendes nyugalomra nyaralás közepette, de a nem túl nagy kiterjedésű camping fegyelmezett, zenebömbölést és egyéb zajt nélkülöző éjszakáit nagyra tudtuk értékelni.
Korán keltünk, nyakunkban a világ, ungot-berget bejárva, turistautak és strandolás után, valódi pihenőre vágytunk.
Andalogtunk épp az otthont nyújtó sátor felé, amit egy egész napra magára hagyva, sokszor csodálkoztunk, hogy egyáltalán még megvan… Megvolt és belőle sem loptak ki semmit, pedig úgy őrizetlenül, egyben mindent elvihettek volna. Bográcsban hevenyészett vacsora után, az önmagunknak fújt takarodónak éppen engedelmeskedni akartunk, amikor nagy robajjal egy bútorszállításra is alkalmas furgon tolatott be. Többen kimásztak a sátraikból nemtetszésüket kinyilvánítva. De hát mit lehetett tenni, majd csak elmegy. Mindenki azt gondolta, hogy egy sofőr pihent meg, a nekünk lehető legrosszabb helyen, aztán nyugodtan kipihenve magát, minél hamarabb elpárolog. Ehelyett a raktérből nyolc ember ugrott le, egy tíz személyes sátrat pakoltak ki, és megrökönyödésünkre – ágyakat! Na nem olyan igazi masszívakat, de nem is camping ágyakat. Furcsa volt! Miután úgy tűnt, mindent leraktak és épp a sátorverésen ügyködtek, a bal hátsó kerék még mindig úgy meg volt süppedve, mintha egy tonnás vasdarab nyomná. Valaki hatalmasakat kurjantott bentről a raktérből, olyan erős, orrmandulás, irritáló hangon. Sokat nem láttunk, csak annyit, hogy egy igen masszív faágyat emelnek ki, aztán pedig egy fotelt… Nekünk az több volt a soknál!
Ami ezután következett, a félhomályban már csak többé-kevésbé tudtuk felmérni. Az orrmandulás hangú ember nagyobbnak tűnt, mint bárki, akit azelőtt láttunk, nem elsősorban magasságra vonatkozó kiterjedésben. Harsány cseverészésüket egy jól megérdemelt munka utáni, sötétben már csak alig látható falatozással koronázták meg, majd nyugovóra tértek. Nagy kő esett le a szívünkről, reméltük, nem valami zajos, bajt csináló banda fészkelte épp be magát. Elhelyezkedtünk a hálózsákjainkban, majd elalvás előtt értelmezhetetlen motorfűrész és légkalapács hangjának ötvözete kezdte el ütemesen pozdorjává törni, a korábban még szinte tapintható csendet. Hosszabb idő után jöttünk rá, hogy horkolásról van szó. Valami eget verő horkolásról, olyanról, amit úgy ötven ember egyesített ez irányú működése sem produkál. Az orrmandulás nagyhangú verte föl a völgy csendjét. Jól aludt! Szerencsére, vagy nem, a barátairól ez nem mondható el. Hajnalban föltápászkodtak és valahová eltűntek.
Csak reggel tudtunk elaludni. Egy óra alvás után szokás szerint nyakunkba vettük a világot. Volt ott egy borzasztóan mocskos vizű csónakázó-tó is. Állóvíz, amit soha nem takarítottak. Akkor megláttuk a nagy, kövér orrmandulást, hozzá hasonlót azelőtt csak televízióban vagy fényképeken, valahol a 200 és 300 kilogramm közötti súllyal. Sajnálatra méltónak láttuk. Jóindulatú fejéből, az egész nagy kövérségből, ami a teste volt, valahogy kiviláglottak a szemei. Nézte a csónakázó barátait, vagy rokonait, ki tudja, kik voltak. Ijesztő volt, egy mesterséges csatorna fölötti, tákolt deszkahídon álldogált, aminek lécekből voltak a korlátai. Oda sem mertünk nézni. Harsány párbeszéd folyt a csónakázók és a nagy, kövér orrmandulás között. Megfordultunk és eljöttünk. Jókora távolság után egy hatalmas reccsenésre vissza sem mertünk nézni, mert egyértelmű volt az oka. A nagy, kövér, orrmandulás hangú kiabált, nyakig süppedve az iszapos vízbe. Barátai valahogy tartották. Végül daruval vették ki szegényt. Hozzászokhatott a súlyából adódó különleges helyzetekhez, mert ez sem szegte a kedvét.
Jött az este, rettegve vártuk. Társai, az előző éjszaka tapasztalataiból tanulva kiékelték oldalfekvésre és már senkit nem zavart a nagy, kövér, orrmandulás álma, horkolása elviselhető mosógépzúgásúvá szolidult. Másnaptól kezdve, a hátralevő napokat kemény tölgyfa fotelből történő szemlélődéssel és kurjongatással töltötte.
Legutóbbi módosítás: 2010.06.11. @ 09:56 :: Boér Péter Pál
Szerző Boér Péter Pál 755 Írás
Nagyváradon születtem, 1959-ben. Nem mondhatnám, hogy kesztyűs kézzel bánt volna velem az élet, de még a szorítóban vagyok! Családtagjaim hiperoptimistának tartanak, azt hiszem nem véletlenül. A humort – ezen belül a szatírát, abszurdot – és a romantikát egyaránt kedvelem. Empatikusnak, toleránsnak gondolom magamat. Egész életemet Erdélyben éltem, élem. Anyám révén erősen kötődöm a székelységhez, de Ők már csillagösvényen járnak Apámmal. Nagyon érdekel a teológia, filozófia, nyelvek, irodalom, és sok egyéb. Fiatalon kezdtem verseket írni, ám a rövid próza vált a nagy kedvenccé. Köteteim: 2010 – “Nagyító alatt” – novelláskötet 2011 – “Le a láncokkal” – novelláskötet 2012 – “A nonkonformista” – novelláskötet 2013 – “Engedélykérés”- novelláskötet 2013 – “Megtisztult ablakok” – regény 2016 – "Fenyőágon füstifecske" – regény 2017 – "Ködös idill" – két kisregény 2018 - "Szabályerősítő" (Válogatott novellák) - e-book Írásaim jelentek meg a Bihari Naplóban, a Reviste Familiaban, a Comitatus folyóiratban, a Várad folyóiratba, a Brassói Lapokban, a Reggeli Újságban, a “7torony” irodalmi magazin antológiáiban (2010-2016), a Holnap Magazin antológiájában, a Holnap Magazin nyomtatott mellékletében, az Irodalmi Jelenben, a kolozsvári Tribunaban, a bukaresti rádióban és máshol.” A világháló adta lehetőségekkel élek: Lenolaj irodalmi és kulturális műhely A Hetedik Héttorony irodalmi magazin MagyarulBabelben CINKE Holnap Magazin PIPAFÜST Szabad szalon Penna magazin Bukaresti rádió AlkoTÓház Weblapom: http://boerpeterpal.blogspot.com/