Petz György : Nyelvmenések

 

Valóság?

Mozgalom a fantáziám ellen.

*

A költő az egyetlen állat, amelyik írva harap…

*

Összekacsintnak az élők,

tudják, ez nem lesz már holtan.

*

Száz éve történt:

csontok fölött megmaradt:

a narratíva…

*

Isten nem autista,

csak végtelen intelligenciájával

nem akar terhelni.

*

Isten nem autista,

csupán  végtelen szeretetét

közönyként bírod definiálni.

*

Isten csak a szépet látja benned.

Isten vak.

*

Isten régi nóta.

Hamisan énekeljük.

*

Isten nem demokrata,

különben a teremtés helyett

népszavazást tartott volna.

*

Megfogjuk az Isten lábát,

segítünk neki.

Levágjuk bütykeit.

*

Parkinson – pár

kínzón múlik.

*

Az élet rövid foglalata

üzletileg:

Takarófólia, sitteszsák.

*

Te agymaradt

vagy

eszement!

*

Te anyalágyult!

*

Naponta rácsodálkozol:

a nyelv, melyen beszélsz – zene:

Nem közeledtek az álláspontok…

Gyorstelepítésű drótakadály…

*

Te, agyaszomorító!

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.