Koosán Ildikó : A tovasodródás koreográfiája

A tovasodródás koreográfiája
/ karikatúra/
nyári stílusgyakorlat az „egymondatos” szöveg esszévé formálására
 
 
 
Az „egyszer használatosak” hasznosságát főként embergyógyászati vonatkozásban a megelőzés -elvűek kitörő  örömére a semmelweisi gyakorlat egyeneságú folytatásaként értékelték, a XX. század  technikai, gazdasági fejlődés következményének tartották, s az  emberi találékonyság magasabb szintre jutásának, amit régen röviden úgy jellemeztek volna, „na, végre eltalálták lába között a tőgyét”, vagyis azt az egyértelmű, egyszerű, kézenfekvő, az orrunk előtt példákkal többszörösen igazolt tényt: valamiféle  „újdonság” célnak megfelelő igénybevétele a folyamatokban előnyös, biztonságos és előrevivő, s mert az elv gyorsan felpezsdítette az alkalmazók becsvágyát, újabb és újabb területeken találtak lehetőséget és igényt a gyakorlat kiterjesztésére, szükségességének megokolására, na persze a  kényelme is jócskán befolyásolta az alkalmazók gyakorlatát és az időközben egyre szélesedő specifikus anyagkínálat bővülése; a továbbfejlesztett változatok kísérleti kipróbálása,  az eredmények összegezése még több minőségi követelményt, és újabb meghatározó paraméterek szerinti osztályozást feltételezett, ez sarkallta a forgalmazókat, ami természetesen a gyártóknál csúcsosodott ki, ahol új mérnöki gárda, új  felkészültségű szakemberek új módszerekkel, eszközökkel,  új kísérletek sokaságával  új laboratóriumok, új gyártóhelyek, új foglalkoztatottak igénybevételével igyekeztek az elvárásoknak megfelelő új anyagok, formák, technológiai megoldások  sokszorosát  előállítani, tesztelni, hogy a legmegfelelőbb, a legkorszerűbb és lehetőleg a leg –gazdaságosabb változatot prezentálják, alátámasztva  állatkísérletekkel  vegyi és biológiai folyamatok elemzésével, tanulmányok sokaságával, prezentációk összeállításával, bemutatásával itthon és külföldi kongresszusokon, s még az időközben terjedelmessé duzzadt ismeretanyag rendszerbe rendezésével, könyvformában való közreadásával is, ahol az ábrák grafikai és fotográfiai megjelenítését ismert szakemberekre bízták, nem beszélve a nyomtatás, korrektura izgalmairól, a megfelelő,  erre szakosodott kiadó kiválasztásról, továbbiakban a megbízható fordítókról, akik a lehető legjobb idegen nyelvű változatok készítői, hisz az csak természetes, nekünk respektünk van a világban, a hazai elmék elismertsége külföldön régi és pozitív előjelű felfelé ívelő görbével ábrázolható, amit megtörni vétek lenne: ez nem az egyszer használatos tudományfilozófiák kategóriájába sorolható koreográfia. Célszerű ezért minden tudományos fórumon e levezetés hazai vonatkozású általános és specifikus ismeretelméletét okszerű meggyőzéssel terjeszteni.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                  Koosán Ildikó
2016. július 30.
  

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:22 :: Koosán Ildikó
Szerző Koosán Ildikó 940 Írás
Koosán Ildikó vagyok. Jelenleg Szombathelyen élek.