Zilahy Tamás : Halálnak halálával

Megdőlt egy eddig sohasem vitatott tudományos alaptézis, miszerint egy veszekedéshez legalább két ember szükséges.

Egy férfi utolsó napjait idézi fel az írás, a halála után megtalált naplótöredéke alapján. A halál oka idáig ismeretlennek tűnt, de hála az orvostudomány mérföldes léptekkel haladó kutatásainak, ma már tudjuk, hogy ez a kórokozó, melyet bacilina verbáliának neveztek el, csak férfiak halálát okozza.

 

Hihetetlen felfedezésről adott hírt a régészek mértékadó tudományos lapja, a Múmia. Alant néhány idézet a cikkből.

 

Megdőlt egy eddig sohasem vitatott tudományos alaptézis, miszerint egy veszekedéshez legalább két ember szükséges. Kutatók kitartó és fáradságos munkával feltárták a nagy görög filozófus, író, olvasó és gondolkodó, Homáiosz sírját. Egy naplótöredéket találtak mellette, mely cáfolhatatlan bizonyíték a fent említett tézis tarthatatlansága mellett. A kutatók nagy bizonyossággal megállapították, hogy a feljegyzés precízen dokumentálja Homáiosz dialógusát párjával.

Álljon itt az idézet kronológiai sorrendben Homáiosz naplójából:

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz.

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Elmosolyodom.

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Mosolygok.

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Szemöldökömet ráncolom.

Te kérdezel.

Te válaszolsz.

 

Megjegyzés a szerkesztőtől: „Itt látszik a férfiszervezet csodálatos védekezőképessége.” Bár nem tetszik, nem szól.

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – A szemem szikrát szór.

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Emelkedik a pulzusom.

 

Megjegyzés a szerkesztőtől: „Homáiosz fedezte fel a pulzust, az asszonykája volt a múzsa.”

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Állok és hallgatok.

 

Szerkesztői megjegyzés: „A filozófus nagy tragédiája, hogy csak hetven év múlva találják fel a szólásszabadságot.”

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Párom szeme szikrát szór. Veszem a babérkoszorúm, és kiugrok a nimfákhoz. Kicsit hűsölök az ágyékukban, majd hazamegyek az én galamblelkű asszonykámhoz. Úgy látszik, nem tűnt fel a távozásom.

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Megint mosolygok, még nem kaptam el a fonalat.

 

Itt most sajnálatos módon a napló félbeszakad, a tudósok becslése szerint hozzávetőleg két nappal később folytatódik.

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Mintha egy kicsit már idegesítene.

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – A guta kerülget.

 

Szerkesztői megjegyzés: „A feleség valószínűleg Guthosz, a nagy szónok lánya lehetett. A kislány az apja után kapta a Gutha nevet. Évek múltán reá emlékezve neveztek el egy betegséget, a stroke-ot. Az asszony is maradandót alkotott. Mondhatni, párját ritkítóan beszédes volt.

 

Te kérdezel.

Te válaszolsz. – Már csak foszlányokban hallom, amit mond.

Te kérdezel.

 

Én hallgatok.

 

Eddig a tragikus idézet.

A régészek, a sírt feltárva, Homáiosz halálának egy borzalmas részletét is közzétették.

A nagy polihisztor testét megvizsgálva, egy hatalmas kerek lukat találtak a hasán.

A halál oka ismeretlen.

 

 

 

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2015.02.08. @ 06:34 :: Zilahy Tamás