Lénárt Anna : Egy lány, ki magára maradt…

Egy lány, ki magára maradt egy álmatlan éjszakán,

szóra nyílik a száj, kérdez, válaszra vár.- kinek nyílik szóra?

Csengettyű szól, a harang válaszol,

elnyomott érzés, lelki fájdalom.- kiben?

Csendben ballag, hallgatag a vágy,

zizeg a fű, amerre jár.

Kismadár hangjára csendben válaszol,

a madár mintha értené, újra csak dalol.

Megállván a lány hallgatja a nótát, Megállván… nóta… ( egy kicsit már előrébb vagyunk… )

apró madárszív hatalmas nagyságát.

Tücsök a lábánál hegedűjét húzza,

mintha sokféle hangszer

egyszerre csak Ő neki szólna.- az előbb csak egy hegedű volt… – bár a hegedű szépen szól, de az, hogy „többféle” hangszert lehetne kihallani belőle…

Döbbenet vett erőt rajta, – döbbenet vett erőt rajta?????

Egyedül vagyok… –és ezt miből gondolta?

– Nem! Hisz övé a világ. – most ezt ki mondja? A mesélő?

 -és hogy kerül hirtelen ide a virág, mikor az előbb még madár volt a „szereplő”…

Meglepetten nézi az apró virágot,

mely sok giz-gaz közül rá mosolyog.

Letépem – volt a gondolat, – „volt a gondolat” ??????

nem- nem, hisz ez én vagyok! – na…itt azt’ végképp nem tudom, ki-kicsoda…

 

Anna, mert versszakok, mert néha rímel, mert nem ér margótól-margóig…nos attól ez az írás még nem vers. ( és igazán sehova nem tudom besorolni… ) – Inkább egy rövidke gondolat, vázlat, amiben sajnos keverednek az idők, keverednek a személyek… és igazán nem lehet tudni, hogy a „mesélő” a szereplő, vagy egy lány, akit ismer a mesélő, vagy egyszerűen…valaki…

Az írás „nyelvezete” nem rendezett. Archaikus. Közhelyes.

Hidd el, Anna, amit megírtak már ezerszer… előttünk, kicsik-nagyok… azt meg lehet írni újra… más képekkel, más hangon…

Legyél eredeti. Te. Lénárt Anna. Legyél benne az írásokban, az írásaidban, érthetően, érezhetően.

Legutóbbi módosítás: 2019.11.12. @ 14:54 :: Lénárt Anna
Szerző Lénárt Anna 143 Írás
Három családos elvált nő vagyok. Gyermekeim kirepültek a fészekből, egyedül élek. Köztisztviselőként dolgozom, a feladataimat legjobb tudásom szerint látom el. Lelkiismeretes embernek tartom magam.Szeretem az embereket, átérzem gondjukat és ha tudok segítek. Megpróbálom a legrosszabb dolgokból is a legjobbat kihozni, mert azt tartom az élet túl rövid ahhoz, hogy megkeseredve éljünk. Sok mindenre megtanított az élet, elsősorban arra, hogy sosem adjam fel. Ha reggel borult az égbolt nem arra gondolok, hogy esni fog, inkább annak örülök, hogy még nem esik. Verseket gyermekkorom óta írok. Az általam írt versek "én vagyok", tükrözik a lelkem, a vágyaim, átölelik az életem. Romantikus embernek tartom magam, a halak csillagjegyre jellemző tulajdonságok szinte mind jelentkezik nálam. Alföldi lány lévén kívánkozom a hegyek közé. Ha tehetem a szabad időmet hegyes vidéken, sétával töltöm. Igaz kevés ilyen akad, de ha adódik akkor kihasználom a lehetőséget.