Bátai Tibor : Pillangó(d)ef(f)ektus

                                                          A megválaszolhatatlannak tűnő
                                                          kérdések már szinte jobban izgatnak,
                                                          mint maguk a válaszok. Perverzió?
                                                          És vajon kié? A szerzőé-e, vagy
                                                          a szövegé? Lehet(,) minden szöveged az?

                                                                                  *

                                                          Többszörös védőréteg alatt nevelted
                                                          vállalhatóvá arcodat. Hogy milyen áron,
                                                          mindketten tudjátok. Megérte-e? És:
                                                          mire mehettetek volna maszkok nélkül?

                                                                                  *

                                                          Amióta fölismerted magadban,
                                                          már el sem veszítheted. Durván hangzik:
                                                          innen nézvést nincs szükség rá. A puszta
                                                          képzete
is perdöntő bizonyosság
                                                          (marad). De mondd, hová lennél nélküle,
                                                          ha csak benne találhatod meg önmagad?

                                                                                  *

                                                          Elég szárnyát billentenie benned,
                                                          s te máris elhiszed: vele rezdülhetsz.
                                                          Ez lenne hát a pillangó(d)ef(f)ektus?
                       
                                                                                  *

                                                          Disszonáns lehet a legtisztább öröm
                                                          is, ha óvatlanul nyakába öntöd.
                                                          Képes vagy-e az ő szemével mérni
                                                          a számodra csökkenő távolságot
                                                          váltig egymásra nyitott ajtók közt, és
                                                          érzékelni tudod, mit jelent neki,
                                                          amivel te oly boldogan beéred?

                                                                                  *

                                                          Átfolyatod magadon. Transzfúzió.
                                                          Ha kiürül a tasak, újratöltöd
                                                          vele, hogy a véreddé váljon. Neked
                                                          használ, de meg mered-e kérdezni: 
                                                          jó-e neki, és ha igen, akkor mire?

                                                                                  *                       

                                                          A líra képlete: érzelem + logika.
                                                          Definíció szerint az érzelmek
                                                          logikája. De ki fejti meg, hogy ez-mi-ez
                                                          az elcseszett, lehetetlen szöveg?

Legutóbbi módosítás: 2014.01.02. @ 18:00 :: Bátai Tibor
Szerző Bátai Tibor 369 Írás
1969-ben, még gimnazistaként vetettem papírra az első szét nem tépett versszerű sorokat, és 1974-ben Vasy Gézának köszönhetően már megjelenés előtt álltam egy folyóirat irodalmi mellékletében. A szerkesztőségi cenzor azonban több írásomat kifejezetten rendszerellenesnek minősítette, így „letiltottak”. Ez annyira megviselt, hogy ’88/89-ig gyakorlatilag egy árva sort sem írtam. Akkor azonban kiderült, hogy mégsem sikerült kigyógyulnom az írásból. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Eddig két nyomtatott kötetem jelent meg, az első 1996-ban, az Auktornál, Égtájak merőlegesén, a második 1998-ban, a Codex Printnél, A gyújtópont tökélye címmel. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Az internetes irodalmi oldalak közül rendszeresen publikálok az ARTpresszóban, az alkoTÓházban, a Dokkon, a Héttoronyban, a Lenolaj kulturális online műhelyben, A Hetedik online irodalmi és kulturális folyóiratban, a Holdkatlanban és a 2018-ban Litera-Túra címmel elindult online művészeti folyóiratban. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ 2012 novemberében Stációk, valamint Palackposta címmel, Pethes Mária, illetve Szokolay Zoltán előszavával két elektronikus kötetem látott napvilágot az E-book Könyvház és Kiadó gondozásában. Platónról, több ülésben című versciklusom néhány darabja megjelent a Stádium folyóirat 2013. évi számaiban. A Búvópatak 2016. júniusi és júliusi számaiban szintén megjelent két írásom. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ ∙A Héttorony szerkesztőségének döntése alapján líra kategóriában 2014-ben elnyertem az internetes irodalmi magazint alapító Verő Lászlóról elnevezett, évente kiosztott díjat. 2018 áprilisában átvehettem az A Hetedik szerkesztőségének elismerő oklevelét a 2018. évi József Attila Vers-Dal Fesztiválra küldött verseim kiemelkedő színvonaláért. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Az elmúlt években több mint húsz versem került fel szerb fordításban is a Szabadkán élő Fehér Illés Ezüst híd – Srebrni most címmel működtetett kétnyelvű műfordítói blogjára.