Molnár Szilvia : Lomok 2.

2013. 07. 25.

Lomok 2.

 

Régi zenegép 1.

 

Húremlékekkel

életalvadt szerkezet

agyonhallgattak?

 

*

 

Régi zenegép 2.

 

Melódiátlan

hajtókarod forgatják:

fémes kesergés.

 

*

 

Zenebarát

 

Furulyavarázs:

kettészakadt torkodból

 

esthang kornyikál.

———————–

Kedves Szilvia, ha az 5-7-5-ös formát választjuk, akkor mindegy, minek nevezzük a produktumot, végső soron a haikuhoz kellene hasonlítania. A haiku nagyon más kultúrából származik, ezért nyilván nem vethető a szemünkre, ha némileg elkanyarodunk a hagyományoktól, viszont a lényegére, a gondolat „lebegtetésére” törekednünk kell, hiszen, ha tovább nem visz, nem gondolkodtat, nem éreztet, akkor mi egyebe marad ennek a tizenhét szótagnak?!

Ilyen szemszögből nézve az első rövidkéd igen messze esik a haiku kívánalmaitól, az utolsó talán határeset, így inkább most visszaadom a csokrétát újragondolásra.

Megértésed köszönöm:

NHI

Legutóbbi módosítás: 2019.11.12. @ 14:54 :: Molnár Szilvia
Szerző Molnár Szilvia 66 Írás
- Napút 2008/3 - Cseresznyevirágzás /haiku-szám/ - Aranyló búzaszemek antológia (2009) - Verselő antológia (2009) (2010) - Magyar Irodalmi Könyvbarátok füzetei Tavasz/Nyár (2009) - Megbúvó csillagok antológia 1. (2010) - Napút 2010/2 - Halomban haiku /haiku-szám/ - Megbecsült múlt antológia (2010) - Magyar Irodalmi Könyvbarátok füzetei Tavasz/Nyár (2010) - Fullextra 4. (2010/) - Ködlepel antológia (2010) - Megbúvó csillagok 2. (2011)