Petz György : Az első és hatodik szó nem kell:

(Ã?Å¡jsághír: Amerikában egy férfi beperelte az Ã?Å¡ristent a világ állapotáért.)

Nem tudom a per lefolyását,

pedig érintett vagyok, mint akárki más:

egy úr beperelte az Urat –

a bíróság címét, de fokát se tudom,

külföldi biztosan, öntudatos –

vagy hülye, de tudjuk itt: egyre megy,

a lényeg: a jól m?köd? gépezet,

a végén meg titkolni hiába:

e furcsa szentháromságban hárman

nyernek mindig, mert így van kitalálva:

nyernek az ügyvédek, nyernek a bankok,

végül az úr, vagy az Úr – már nem t’om,

igazság úgysincs, de van jogszolgálat;

jó véd?je volt biztos, bizton kaszálhat.

 

 

Ernie Chambers, a nebraskai állami szenátus tagja még 2007-ben indította el a pert, amelyben azt kérte a bíróságtól: végzéssel tiltsa el istent és a nevében fellép? híveit a törvénytelen tevékenységt?l. A szenátor szerint az isten terrorista fenyegetésekkel keltett félelmet benne és szavazói körében, Omahában. Továbbá „széles körben okozott halált és pusztulást, a Föld millió és millió lakóját terrorizálta”.
 Földrengéseket, hurrikánokat, járványokat, éhinséget, aszályt, tömeggyilkos háborúkat, születési rendellenességeket és hasonlókat szabadít ugyanis ránk. 
 A perrel a szenátor azt is demonstrálni akarta, hogy mindenkinek felelnie kell az igazságszolgáltatás el?tt, függetlenül attól, hogy szegény vagy gazdag. 
 A Douglas megyei bíróság azzal az indokkal ejtette a pert, hogy isten nem szerepel a lakónyilvántartásban, így nem lehet értesíteni a perr?l. Márpedig az alperes tudta és védelmének ellátása nélkül nem lehet lefolytatni a pert, amely így részrehajló lenne. 
 A szenátor viszont úgy véli, Marlon Polk bíró érvelése helytelen. Szerinte a bíróság elismerte isten létét, tehát azt is, hogy mindenható. Márpedig, ha mindenható, akkor mindent tud – vagyis a perr?l is értesült.
 Chambersnek 30 nap alatt kell eldöntenie, hogy fellebbez-e.
 A szenátor egyébként már 38 éve tagja a helyi törvényhozásnak, a következ? ciklusban azonban már nem indulhat, mert az újraválasztások száma korlátozva van.

 

Legutóbbi módosítás: 2020.01.13. @ 13:03 :: Adminguru
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.