Radnai István : Vaku nélkül vakul

bizonygathatod nekünk váltig

fénykép a szélét korai divatok szerint
farkasfogak harapták egy sárga folt
s hajad helyén kis szakadás megint
fekete vagy gesztenye mint volt
a képen szemed alig látszik
árnyékol a zord homlokeresz
bizonygathatod nekünk váltig
nem lesz nehéz a komor kereszt
és mégis a durván ácsolt törzs
meghajlított már lennél bölcs
de csak egy fénykép farkasfog
megmerevült pillanat az ifjúságod
míg utadat hádeszben járod
megtéptek kegyetlen farkasok

Szonett forma, de mégsem szonett. Se rím, se szótag nincs összhangban, csak mutatóban, itt-ott –  ( tudod István, azok az „írott-íratlan” szabályok (! ) — de akkor miért is ez a forma?

Az els? versszak áthajlásai zavaróak írásjelek nélkül, nem tudni mit szeretnél, hisz egybefolynak a gondolatok. Pedig a vers jó, a vers szól.

Központozás és áttördelés után visszavárom –

 

Nem tudom, hol akadtatok el, melyik században? A verseimet a print média szerkeszt?i gond nélkül megértik, elfogadják – nem szabálykönyet keresnek manapság!

A 14 sor és a rímképlet „fogyaszthatóvá teszi” írásaimat – mert van, aki a zenéjük mellett – ha tényleg jó vers, mint  ahogy mondod! – az értelmüket is felfogja!

A zaklatottságot az a formai eszköz hordozza, ami sokak szerint er?síti a verseimet – hogy éppen nem esik egybe és ezzel meggondolkodtat, bizony vissza-vissza kell meni, meg kell rágni!

A 14 sör és a párhumamos és ellentétet hordozó szakaszok – éppen a parttalan rímeken elszabadult szószátyárságtól védi meg a szerz?t!

 

 

Bocsáss meg, Szerkeszt? 5! De nem tudom ellentmondásos érvelésedet elfogadni!

Munkádat köszönöm! 

Legutóbbi módosítás: 2011.09.23. @ 05:20 :: Radnai István
Szerző Radnai István 330 Írás
Publikáló szerző vagyok. Cikkeim, írásai, verseim, novelláim a "rapista" illetve "RaPista" nicknéven is megtalálhatók egyes portálokon.