Jószay Magdolna : Decemberi hajnal

 

Kékesszürke égbolt ?rzi a sötétet,
a lámpák sem égnek már,
                                                          e hajnali sötétben vakon—nem szép, hogy egymás után jön a sötét. Az egyik sötét helyett esetleg valami más?
botorkálva nézem, hova lépek.
Csoszogás a jégen, leveg? bent reked,
küzdve, dermedve feszülök
                                                    neki a télnek, s kieresztem a leveg?t,–-nem kell a neki, hisz az irány ott van a télben
mikor a megállóba érek.
                                         Keleten már mintha angyalkéz— a „már” felesleg a mondatban
simította volna végig az égalját
                                                   rózsaszín selyemmel, csak ámulok… gondolatjel közé tenném a – csak ámulok – köztes gondolatot.
                                                s a szépség egyre, egyre csak terjed.—nem kell kétszer az egyre. Az „egyre terjed” az már önmagában is hatásos
Buszból nézem végig a Nap diadalát –
el?ször hajszálvékony narancsos ív,
                        majd egyre szélesebb a sáv s a világosság;— nem kell az „s”
a sötétség szégyenl?sen megadja magát,
háttérbe szorul, s egyre dics?bb a fény, uralmát
a téli Nap fenségesen veszi át,
s hirdeti homály feletti örök diadalát.

 

—-

 Magdolna, versednek van egy íve, szín, hangulat nagyon szépen találkozik, de a felesleges – töltelék szavaktól – megtörik az ív.
Javaslom, hogy fenti jelöléseket nézd át.

 

Legutóbbi módosítás: 2011.01.11. @ 20:29 :: Jószay Magdolna
Szerző Jószay Magdolna 210 Írás
Nyomdász voltam sokáig, jelenleg kiadóban dolgozom szerkesztő-tördelő-korrektorként. Nagyon szeretem a verseket, magamat ösztönverselőnek mondanám, ugyanúgy előfordulnak szabad- és prózaversek nálam, mint versszerű gondolatok, rímesebb versformák. Témáim főleg emberi érzésekről, emberi kapcsolatokon való meditálásokról, de természetről, családomról, macskáimról ugyanúgy szólhatnak. Egy könyvem jelent meg, Aranygondolatok címen, mely saját eddigi életem olvasmányainak zöméből kézzel kiírt - eddig még más által ki nem gyűjtött - majd nyilván beszedett, betördelt gondolatok gyűjteménye. Az Index Fórumon van Gyöngyszemek, kavicsok, aranygondolatok c. irodalmi topikom, melyet 1 éve nyitottam Bűvössárkány nicknéven. Amatőrként verselek, azt tartom, könnyebb elviselni örömet, bánatot, fájdalmat, tragédiát, ha ezeket az érzéseket kiírjuk magunkból.