S. Szabó István : Író – olvasó - találkozó

Ezt most reggel írtam és küldtem át a Gálvölgyinek. Teszteljétek már le légyszíves. Köszi. *

 

 

Lakás, idősebb férfi kukoricát majszolva, izgulva nézi a tévét. Csöngetnek. Kelletlenül feláll, ajtót nyit. Középkorú férfi, kezében nagy, tömött sporttáskával áll a küszöbön.

 

 

 

Az idős csak félszemmel figyel rá, mert vissza-vissza „kacsingat” a képernyőre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bemennek a lakásba, az idős visszaül nézni a tévét, a középkorú egy könyvet vesz elő a táskából, és leteszi az asztalra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Az idős bezárja a másik után az ajtót, siet vissza a tévé elé. Amikor leül, megbillen az asztal. Fogja, egy kicsit billegteti, majd az egyik lába alá beteszi a könyvet, és nézi tovább a tévét.

 

 

 

 

 

 

Középkorú:

Jó napot kívánok, kedves uram! Kápolnási vagyok! Kápolnási Péter!

 

Ids:

Jó napot! Mit óhajt?

 

Középkorú:

Mondom kedves uram, Kápolnási Péter vagyok, az író.

 

Idős:

Na jól van, jöjjön, jöjjön! Nem tudom, mit akarhat nálam egy író, de jöjjön már be, mert most van a legizgalmasabb rész!

 

Középkorú:

Ez az!……. Illetve, ő az!

 

Idős:

Mit, mit, mit akar?

 

Középkorú:

Ez életem főműve kérem! Ebben minden benne van! Izgalom, szerelem, romantika, sőt! Bűn-ügy-is-van-ben-ne!

 

Idős:

És?

 

Középkorú:

Nézze kedves uram! Ebből a könyvb?l háromezer példányt nyomtattak, és még egy sem fogyott. Azért jöttem, hátha kedvet kapna hozzá! Higgye el….

 

Id?s:

Tévéújságja nincs?

 

Középkorú:

Na de kérem!

 

Idős:

Tudja, a másik csatornán mindjárt kezd?dik a Dunyika hétpecsétes élete című sorozat, csak azt nem tudom mikor.

 

Középkorú:

Akkor sincs tévéújságom! Szóval ez a könyv…

 

Idős:

Látta maga a Juan atya megtévedésének ötvenharmadik részét?

 

Középkorú:

Nem kérem, nem láttam. Én ezt a könyvet…

 

Idős:

Na, abban volt szerelem! Abban aztán volt szerelem! Ha maga azt látta volna!

 

Középkorú:

Nem láttam!

 

Idős:

Bánhatja, míg él! Még én is könnyeztem drága uram, a feleségem meg zokogott! Karcsikáról nem is beszélve!

 

Középkorú:

Ki az a Karcsika?

 

Idős:

Ki volt Karcsika? De ez nem fontos. Miért is jött?

 

Középkorú:

Hogyha ezt a könyvet maga elolvassa..

 

Idős:

Miért olvasnám el?

 

Középkorú:

Mert jó!

 

Idős:

Nem lesz belőle film?

 

Középkorú:

Szokott maga egyáltalán olvasni?

 

Idős:

Tévéújságot. Nincs magánál véletlenül egy? Tudja, Dunyika…

 

Középkorú:

Tudom, de nincs.

 

Id?s:

Klárikám elkeverte valahová. Pedig jó lenne tudni, hogy….

 

Középkorú:

Jó bizony! Vesz könyvet, vagy nem vesz könyvet?

 

Idős:

Vastag?

 

Középkorú:

Nem vastag! Még maga is kiolvasná egy hét alatt! Odaadom fél áron! Na?

 

Idős:

Hejj! Ezt nem hittem volna! Odanézzen! Hozé Huanita Munoz tényleg Senor Alvarez De Pintó kisebbik fia! Na, a maga könyvében van ilyen?

 

Középkorú:

Nincs….

 

Idős:

Azt, ilyet akar nekem eladni? Ugyan, menjen már!

 

Középkorú:

Mondom fél áron adom! A bolti ár feléért! De tudja mit! Magának, mert ekkora könyvbarát, engedek hetven százalékot! Na, megveszi?

 

Idős:

Rendben van, hagyja itt, hátha jó lesz valamire!

 

Középkorú:

Még hogy valamire! Drága uram! Ez életem főműve! Könyörgöm, olvassa el!

 

Idős:

Jó-jó, csak menjen már!

 

Legutóbbi módosítás: 2010.11.24. @ 12:00 :: S. Szabó István
Szerző S. Szabó István 185 Írás
Irodalmi oldalam címe:www.pipafust.gportal.hu honlapom címe: www.sneider.5mp.eu vívóegyletem honlapja: www.kdvse.gportal.hu ha feltétlenül dumálni akarsz velem: 06/20 319-1045