Petz György : helyzetjelentés

ez már nem ugyanaz a föld mint amire jöttem;

nem jöttem – nyomtak, toltak, ide”levődtem”,

s beletanulok elfogadni, örvendeni; mert ez a lét,

amiről gondolkodni se állat, se növény – csak ember.

elvont rendszereket illesztek konkrét dolgokra,

viszonyokra, hogy ne lógjanak etikátlanul a semmibe,

aztán ezeket elemzem, hogy melyik, miért tetszene jobban,

és nem „csak úgy” nyelvileg, képileg. majd nézem, rágom,

tapintom, szaglom, vagy csak meg nem nevezem a valóságot,

örülök, hogy élek két műsorszám között egy adóvevő,

istennel magamban kommunikálok, egyre kevésbé

pörölök – sóvárgom és félem a szabadságot, akár őt.

ha itt hagyom, az is csak jelképes, miként feloldódom

a vágyott egészben – ott is örökre rész leszek, ha leszek.

ami nincs – az az egész, ami van – része csupán, de tagadás

egy állításra, amiről hiányában nyilatkozhatunk: vagyunk.


jaj, hogy többet tudok, mint valójában – leírva,

miként nő szülőágyon, mint akár várandósan,

vagy élő, akit kereteznek könnyű keretként a holtak.


ez már másik föld, és én is más vagyok, le a hatalommal.

Legutóbbi módosítás: 2015.03.22. @ 15:50 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.