Zajácz Edina : Cseresznyefülbevalók

             (apámhoz)

Sosem kérdeztem, miért akasztottad fel magad,
mert kötelező volt  megérteni,
hogy te atomokból állsz
és bármikor felrobbanthatod a szobát,
hogy neked nehezebb a Karácsony,
mint nekünk az iskolatáska,
hogy jobb lesz, ha egy kötélen áthintázod
magad a halálba.
Hiába nyitogattam szemhéjadat.
A francba, én még most is itt  ugrálok érted,
hogy leszakítsalak,
mint amikor kapkodtam a cseresznyék után.
Te elérted.
Könnyedén fülemre akasztottad a legpirosabbakat,
akkor, utoljára,
ujjongva megtapsoltalak.

Tudod mit?
Amiért itt hagytad a fogaidat,
én kihajtatom sírodon
a cseresznyemagokat!

Legutóbbi módosítás: 2014.10.06. @ 12:20 :: Zajácz Edina
Szerző Zajácz Edina 201 Írás
1975. november 22-én születtem Nyíregyházán. Végzettségemet tekintve általános ápoló és asszisztens vagyok. Apai nagyapám rokonságába tartozott Váci Mihály költő, az ő és Ady Endre költészete példa számomra. A vers szeretete végigkísérte gyermekkoromat, késztetést az írásra először tizenévesen éreztem. Ekkor még nem tudtam, de azóta igen, hogy a versírás művészet, feladat, amelyet hittel, tisztelettel és alázattal kell végezni. 2010-től a Poet amatőr költők oldalán publikálom verseimet, közülük néhány válogatás antológiákban jelent meg, illetve pályázatokon volt eredményes. Írásaimmal számos irodalmi portálon találkozhat a kedves olvasó. 2016-ban irodalmi munkásságomért Verő László díjat kaptam, ugyanebben az évben megjelent Csöndmadár c. kötetem és a Ratkó József Irodalmi Kör egyik alapító tagja vagyok. Igyekszem megtalálni és megmutatni írásaimon keresztül a magam arcát, az általam képviselt értékeket. Teszem mindezt úgy, hogy közben saját sorsomat és legbensőbb énemet tárom az olvasó elé. Két gyönyörű fiam van, szárnyaszegett angyalként kaptam a földi létbe Márkot, akinek ápolása kitölti napjaim huszonnégy óráját, Levi pedig színesre festi azokat.