Boér Péter Pál : Rügyfakadások

 

Tavaszodik. Kint rügyekben rejtőző falavelek készülnek nyúlfarknyi életükre, olyan élniakarással, mintha örökké tartana. A cseresznyefákon is megjelentek az első bimbók, szerteszét madarak röpködnek. Langyos szél ölel át mindent, szikrázóan sütve, ragyog a nap.

Szikszai úr éppen fatális tévedés elkövetésére készül és hozzá is lát.

– Drágám, felhívnád Emesét? Már elég régen odaadtuk neki a függönyt rojtozásra.

Kérdezd meg tőle, át tudna-e jönni öt percre és ha igen, mikor. Szeretném megbeszélni vele a részleteket. Nem kell semmi mást kérdezned, csak hogy mikor tud öt percre átjönni. Én veszem a cipőmet, ilyen időben vétek itt bent aszalódni, sétálunk egyet.

– Pillanat…

Az asszony nyúl a telefonért, tárcsázik és elkezd beszélni.

– Szia Emese! Hogy vagy drágám?

– Köszönöm édes és te Mancikám?

– Egész jól. Csak…

-Ne is mond! A káposzta, ugye a káposzta?

– Igen, káposzta bizony, töltött káposztát főztem ma.

– Paradicsomlét tettél rá?

– Anélkül el sem tudnám képzelni drágám. Olyan, mintha tejfölt nem tennénk rá

evés közben.

– Mennyi borsot tettél a töltelékbe?

– Negyvenhárom csipetet tettem az egészbe.

– Lépj ki az erkélyre, azt hiszem megszáradtak a ruháid!

Szikszai úr gondolkodóba esett, vajon honnan látja ez a két nő egymást. Emese több házzal odébb lakott. Sem Mancikája nem láthatta az erkélyét, sem Emese az ő konyháját. És a beszélgetés folytatódott.

– Édesem, olyan jól áll rajtad ez a piros blúz. Végre megvehetted, bár a ciklámen sokkal szebb lett volna.

– Igen, de csak ezt kaptam sajnos.

– A bordó színű táskádhoz rendkívül állna a ciklámen. Úgy hallom lejárt a mosogéped, kapcsold ki!

– Igen, tényleg. Két-gép ruhát is kimostam egymás után, így most időmilliomos vagyok. Ma szabadnapos voltam.

– Szép nagy fej káposztákat kaptál a piacon, olyan igazi kövér levelüeket.

– Igen, öröm volt tölteni. A rizs hosszúszemű, kellemes ízű, nem az a fél bors nagyságú kis pöszmök.

– Jaj drágám, de jól sikerült a linzer süteményed is!

– Beleadtam mindent.

– Elmondanád hogyan csináltad, mert én huszonhárom percig szoktam sütni gyenge lángon és amikor jön az illata, tudom hogy ki is kapcsolhatom a sütőt.

– Igen drágám ismerem. Én egy kicsit másképpen csinálom. Harminckét percig sütöm kicsit erősebb tűzön és ettől omlósabb lesz.

– Jaj de jó, hogy megmondtad, legközelebb kipróbálom.

– Igen, én is kipróbálom a te huszonhárom perces sütemény költeményedet.

– Itt járt a villanyszerelő.

– Jaj, nagyon jóképű és olyan aranyos a felesége! Két pici gyerekük van, egy kisfiú és egy kislány.

Szikszai úr sokat próbált, türelmes emberhez méltóan, sorsába belenyugodva visszaakasztotta kabátját a fogasra és újra levette cipőjét. Órájára tekintett. Odakint már majdnem teljesen sötét volt. Sétálni ilyenkor is lehet, a levegő remek, de most valahogy nincs kedve hozzá. az is lehet, hogy később egyedül jár egyet.

Közben felesége falakon átlátó, számára érthetetlen tulajdonságával, nemes egyszerűséggel odaszólt Emesének.

– Drágám, a kiscicáknak tegyél be vizet, nagyon meg vannak szomjazva. Azt hiszem a radiátort is bekapcsolhatnád, fáznak szegénykék.

Egy pillanat és Emese tette , amit Mancika mondott, majd folytatta.

– Ugye holnap mész a kerekes sámli hegyező bütyökért és a fél répaszeletelő krémért a Plázába?

– Igen és veszek egy bokaboldogító selyemkenőcsöt. Vegyek neked is?

– Bokaboldogító selyemkrémet? Ha javasolhatnám inkább vény nélküli lúdtalp egyenesítő koronomágnest vegyél, mindkettőnknek, sokkal hatékonyabb.

– Jaj aranybogaram, köszönöm a tanácsot!

Szikszai úr bevett két kalmopyrint és bedobott egy pohár kisüstit.

– Te Mancikám! Nézz hátra, mert a férjed éppen zugiszik!

– Aladár, teszed le a pálinkát! Az csak vendégeknek jár. Mit toporogsz ott? Valami sétáról beszéltél.

-Egy pillanat aranyom, én most elköszönök tőled.

-Pá, pá édes!

– Pá drágám!

– Manci, miért nem kérdezted meg tőle, hogy mikor jön át egy pár percre a függönyrojtozás ügyét végre tisztázni?

– Mondd Aladár, te teljesen süket vagy?

– Nem drágám – nyelt egy hatalmasat Aladár, szeme sarkából erősen szemezve a pálinkás üveggel,-de nem kérdezted meg, amire megkértelek.

Szikszainé csendes beszélgetőből átment hirtelen, nőiségében megsértett zokogón hüppögő mártírba.

– Én kiteszem érted a lelkem, egy telefont is képtelen vagy elintézni. Megbeszéltem a füled hallatára Emesével, hogy holnap délután kettőre jöjjön át ha törik, ha szakad, mert nem tudjuk a függönyrojtozást halogatni. Erre te letámadsz hátulról, olyan undok, sunyi módon, amire csak egy férfi képes!

Szikszai úr feldobott egy érmét. Ha fej, ő őrült meg, ha írás, akkor a felesége.

Túlságosan erősen lódította meg és az a nyavalyás fémpénz két könyv közé szorulva élére esett. Ilyen nincs. Akkor most mind a ketten megbolondultunk vagy egyikünk sem.

 

 

Legutóbbi módosítás: 2010.10.09. @ 05:06 :: Boér Péter Pál
Szerző Boér Péter Pál 755 Írás
Nagyváradon születtem, 1959-ben. Nem mondhatnám, hogy kesztyűs kézzel bánt volna velem az élet, de még a szorítóban vagyok! Családtagjaim hiperoptimistának tartanak, azt hiszem nem véletlenül. A humort – ezen belül a szatírát, abszurdot – és a romantikát egyaránt kedvelem. Empatikusnak, toleránsnak gondolom magamat. Egész életemet Erdélyben éltem, élem. Anyám révén erősen kötődöm a székelységhez, de Ők már csillagösvényen járnak Apámmal. Nagyon érdekel a teológia, filozófia, nyelvek, irodalom, és sok egyéb. Fiatalon kezdtem verseket írni, ám a rövid próza vált a nagy kedvenccé. Köteteim: 2010 – “Nagyító alatt” – novelláskötet 2011 – “Le a láncokkal” – novelláskötet 2012 – “A nonkonformista” – novelláskötet 2013 – “Engedélykérés”- novelláskötet 2013 – “Megtisztult ablakok” – regény 2016 – "Fenyőágon füstifecske" – regény 2017 – "Ködös idill" – két kisregény 2018 - "Szabályerősítő" (Válogatott novellák) - e-book Írásaim jelentek meg a Bihari Naplóban, a Reviste Familiaban, a Comitatus folyóiratban, a Várad folyóiratba, a Brassói Lapokban, a Reggeli Újságban, a “7torony” irodalmi magazin antológiáiban (2010-2016), a Holnap Magazin antológiájában, a Holnap Magazin nyomtatott mellékletében, az Irodalmi Jelenben, a kolozsvári Tribunaban, a bukaresti rádióban és máshol.” A világháló adta lehetőségekkel élek: Lenolaj irodalmi és kulturális műhely A Hetedik Héttorony irodalmi magazin MagyarulBabelben CINKE Holnap Magazin PIPAFÜST Szabad szalon Penna magazin Bukaresti rádió AlkoTÓház Weblapom: http://boerpeterpal.blogspot.com/