Torjay Attila : Kiküldetésben

*

— Szia!    — Szia, kicsi!    — Engem nem kicsinek hívnak, én Hajnalka vagyok, és négy éves leszek.    — Á, dehogy. Hajnalka én vagyok.    — Nem, mert te öreg vagy és csúnya, te nem lehetsz Hajnalka!    — Ez igaz, tulajdonképpen vicceltem, Tibornak hívnak, illetve Tibor bácsinak. És ötven éve voltam négy éves. Az biztos, hogy te vagy a legszebb Hajnalka, akit mostanában láttam.    — Mit csinálsz itt?    — A Földhivatalban voltam, és utána leültem ide megenni egy szendvicset, mielőtt hazaindulok. Kérsz te is?    — Ühüm.    — Hát akkor, Hajnalka, van szalámis és sajtos is, melyiket kéred?    — A sajtosat, a szalámisat meg elviszem anyukámnak.    — Rendben.    — Tudod, mi még nem reggeliztünk.    — Aha.    — És itt voltunk éjszaka is. Hideg volt.    — Miért, nincs otthonotok?    — De van, csak apa elküldött minket, mert nagyon mérges volt, és be volt rúgva. Ő nem az igazi apukám, mert az meghalt, felborult autóval. És itt vagyunk, anya azt mondta, hogy Istenke biztosan küld segítséget.    — Hát Istenke engem küldött, lelkemre kötötte, hogy segítsek.    — Te onnét fentről jöttél?    — Nem, hanem Vágfüzesről.    — És segítesz?    — Persze, hát Istenke azért küldött.    — Elviszem a szendvicset Anyunak, jó?    — Jó, és mond meg neki, hogy Tibi bácsi szeretne beszélni vele. …    — Szóltál?    — Képzeld, Tibi bácsi, apa itt van. Bocsánatot kért, azt mondta, soha többé ilyet nem csinál.    — Szép kis alak. Anyukád nem jön?    — Nem, ők most ott sírnak. Anya köszöni a szendvicset.    — Szívesen.    — Akkor én megyek is.    — Rendben. Légy jó kislány.    — Aha. Te tényleg Istenkétől jöttél?    — Hát persze, és látod csak leültem, hogy megegyek egy szendvicset itt a padon, és rendbe is jöttek a dolgok.    — Az én szendvicsemet is Istenke küldte?    — Persze. Ő mindenkire odafigyel szendvics ügyben is.    — Akkor, szia!    — Szia, Hajnalka.

Legutóbbi módosítás: 2010.01.29. @ 13:32 :: Torjay Attila