H.Pulai Éva : MEGJELENT! – Böröczki Mihály: Kötetlenül

89. Ünnepi Könyvhét és 17. Gyermekkönyvnapokra megjelent Böröczki Mihály: Kötetlenül című verseskötete.
Meghívó a kötet bemutatójára!

 

89. Ünnepi Könyvhét és 17. Gyermekkönyvnapokra megjelent Böröczki Mihály: Kötetlenül című verseskötete.

 

 

A Berzsenyi Dániel Könyvtár tisztelettel meghívja Önt és kedves családját, ismerőseit

 

 

2018. június 7-én 17 órára

 

a könyvtár előadótermébe

 

(Szombathely, Dr. Antall József tér 1.)

 

 

Böröczki Mihály

 

Kötetlenül

 

című verseskötetének szerzői estjére

 

 

*****

 

Az est házigazdája: Merklin Tímea újságíró

 

Közreműködnek: Büki Boglárka és Szalai András versmondók

 

 

Előszó Mihálynak

 

 

 

Mindig csodálkozom, hogy ma még születnek versek, hogy van köztünk, aki nem egóból szól, hanem a lélek finommozgásait követi, a fák sugdolózását hallgatja, az idősejteket figyeli, összeállnak-e valami kimondhatóvá. Böröczki Mihály kitartó a pontos kifejezés keresésében, hogy megmutassa nekünk versben azokat a pillanatképeket, amiket szemlélődései során a világból kiragadott.  Tudja, hogy újra kell rakni a szavakat. Mert elhasználtuk őket a meglévő egymásutániságukban, sokat már csak idézőjelben, zárójelben tudunk alkalmazni. A költő új helyzetbe hozza őket, hogy legyen új, érvényes tartalom, amit hordoznak, legyenek új irányok abban, hogy miképpen van értelme a boldogságnak, szabad lélegzésnek, milyen az öröm, a létezés, a beszorítottság, a felröppenni vágyás. E költői teremtés nagy, bátor vállalás, el nem múló szenvedélyéhez tüzet ad az élet, szelidíti a megbocsátó, elengedő szeretet.

A versírás nem pillanatművészet. Ami az olvasónak néhány másodperc élmény, lehet, hogy a költőnek több óra, több nap sikeresen megvívott küzdelem a szavakkal. Mesterség, aminek fortélyait Böröczki Mihály jól ismeri. A játszi könnyedség végső látszata mögött komoly munka van. Nekünk az alkotás gyümölcseit adja: a nyarat a csattogó széllel, a lányt piros sapkával, a szirmokat tele szerelemmel.

Érdemes nyitott lélekkel olvasni!

 

Merklin Tímea

 

 

 

2018. március 15-én

 

 

 

 

 

 

Szűrőkfájl típus:kategória:
Rendezés:
1 2 3

Legutóbbi módosítás: 2019.11.19. @ 09:15 :: Adminguru
Szerző H.Pulai Éva 1146 Írás
A H. a nevem előtt, csak egy megkülönböztető jel, hogy ne keveredjenek össze a hírösszeállítások a firkáimmal. *Pulai Éva