Eszes Anikó : Pillangóhatás

Ez nem igaz, nem lehet igaz…

 

 

Egyik percben még itt voltál, s most látomásnak érezlek.

Más életét élem veled, boldog párként szerelmes csókban összeforrva.

Látom gyermekünket fél szemmel.

Holnap felkelve a mában, vérben úszok. 

Rád nézek és őrjöngök. Próbálom törölni arcodról a rátapadt sűrű vért. Kiabálom neved, — térj magadhoz! Ordítok, rázlak, s közben kezd eltűnni az élet. Körülöttem halkul a zsivaj.

         Felébredek: minden hófehér. Anyám hűvös keze érinti, simogatja arcom. Nyugodt hangja mosolyt csal rá, s már-már elmerülök az ismert dal ritmusába, mely félig nyitott ablakomon át szűrődik be. Félhomály van, szemem nehezül.

Hangos zakatolásra ébredek!

— Hol vagyok? Megfulladok! Engedjenek ki!

— Azonnal uram, mindjárt végzünk — hallom a mikrofonba beszélő doktornő hangját.

         Majd hangos kattogással lassan leáll a CT. Kivisznek a folyosóra. Fázom. Megpróbálom a rajtam lévő pokrócot feljebb húzni, de csak mint vonagló hernyó. A századik sikertelen kísérlet után leesik a földre a takaró.

— Nyugalom! — erőltetem magamra. — Talán ebből is felébredek! Ez nem igaz, nem lehet igaz, hogy kéz és láb nélküli hernyóként maradok egész életemben ezután!

Jön egy zöldköpenyes, lehajol a pokrócomért! Betakar, majd szó nélkül végiggurít a hűvös, kongó kórházi folyosón, egy műtőféleségbe. Aztán megragadnak ketten. Hideg fém ágyra helyeznek.

— Ennek annyi — mondja —, kezdheted a boncolást.

Próbálok üvölteni: — Neeeem!!! Én élek! Ne boncoljatok fel! de szám nem mozdul. — Hahóó, nehogy azzal a szikével belém vágj!

Hallom a reccsenést, ahogy keresztcsontom felvágják. Látom, ahogy kiveszik a szívem. Majd minden belső szervemet. Érzem a gyomrom bűzét, mikor felnyitják!

— Ne, kérem, ne! Még itt vagyok, ennek a testnek a foglyaként! De itt!!

Hallom és érzem, ahogy koponyám körül forog az elektromos fűrész.

— Jajj ne! Csak azt ne! Ne vegyék ki az agyam!

Fáj, ahogy matat a doki a fejemben. Majd elborít az örök sötétség!

 

Úgy érzem, süt a nap, meleg van. Kinyitom a szemem.

Balra fordítom fejem… és látom, mosolyogsz rám!

— Kapok egy jó reggelt puszit?

 

 

 

 

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2017.10.10. @ 10:40 :: Eszes Anikó
Szerző Eszes Anikó 5 Írás
Eszes Anikó vagyok.Budapesten élek,írok,olvasok és számolok minden nap:-)).Szeretek írni néha verseket néha ezt-azt.Ami éppen eszembe jut.Alapjában emberileg vidám vagyok,de az írásaim sokszor nem vidámak.