Radnai István : Test-vérben kel a nap

Trianon

 

Testvéreim, ti szerencsétlen, átkos,
Rossz csillagok alatt virrasztva járók,
Ó, nézzetek egymás szemébe nyíltan”
Juhász Gyula:Trianon

rossz csillagzat még az se – nekem itt „hiányom” van… – talán egy „de” „vagy” / még az se(m)

elfedik a földi fények

terem a föld és gazt-e –ennél a sornál gondban vagyok

jussunk elszikkad a lényeg –„ez” / a lényeg

 

sík hol messzi szenny kiáradt – és ennél a sornál is gondban vagyok …

folyónkon méreg úszik

szenvedések hala tátog

a nap is szmogba kúszik – bele a szmogba? Vagy „ benne a szmogban”?

 

ma éppen még lesütne ránk

ráérnénk emlékezni

befogva vért habzik a szánk

verejtékre feltenni

 

őseink földjét a tudást

minden tett nem lehet bukás

 ———–

István, egy kicsit „megakadtam”egykét helyen – mert így, központozás nélkül, nem igazán jön ki ( nekem ) a vers…

Várom vissza.


Köszönöm a fáradságodat – a verseim logikája kicsit más!
a vers már megjelent (az Írószövetség helyi elnöke által alapított lap internetes kiadásában) a SzegediLap c. internetes folyóiratban, amely időnként printváltozatban is kiadásra kerül!

Alkalomadtán megválaszolom soronként!

Még egyszer köszönöm a fáradozásodat, ritkán, de az előadók is kérik, hogy az áthajlásokat (enjambement) jelöljem be!

A téma adja magát – ezért rapszodikus a stílus, szándékosan, de olyan szócsonkító költői szabadságot nem alkalmaztam, mit a 19. században, vagy mondjuk Babitsnál, Kosztolányinál.
A hiányos mondatot a magyar nyelv megengedi – általában az állítmány marad el…

Baráti üdv
István

Legutóbbi módosítás: 2015.06.05. @ 03:25 :: Radnai István
Szerző Radnai István 330 Írás
Publikáló szerző vagyok. Cikkeim, írásai, verseim, novelláim a "rapista" illetve "RaPista" nicknéven is megtalálhatók egyes portálokon.