Petz György : a birodalmi harang elveszett

Az őszi tücsökhöz – ürügyén – Babitshoz

KÉP: Raffaello:
Az első mozgató
1509¬11
freskó, 120 105 cm
Stanza della Segnatura, Palazzi Pontifici, Vatikán

 

– dallamra születik, az egészből halljuk –

figyelj, csak: – harmónia átlengte világ,

szférák bő zenéje a végső tücsökig,

ott is szól, hol sóhajtás van, elhallgatás.

 

nem kell ide babits, dante, püthagorasz;

hazudik – aki csak: él-riad-fütyörész,

nem érti a zajt, amit a másik csinál,

mer’ a maga csendjével mire is menne –

 

hallja dobhártyáját, a szívet, ereket,

és amíg hall, hiszi – örökre szól a hang,

pedig téved: babits, dante, püthagorasz.

 

és nincs meg a közép, nincsen kiáradás,

birodalmi harang sem létezik, a csend

felől képzeljük, csak nem zaj püthagorasz.

 

Legutóbbi módosítás: 2011.12.28. @ 22:51 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.