S. Szabó István : Családi képeslap

A tegnap esti Gálvölgyi sóban láthattátok. *

 

Riporter: — Kedves nézőim, itt áll mellettem Pista bácsi és felesége, Margit néni, akik most ünneplik házasságkötésük hatvanadik évfordulóját! Pista bátyám, emlékszik…

 

Apuka: — Emlékszem hát! Hogyne emlékeznék édes fiam! Csak éppen nem láttam semmit! Sötét volt!

 

Anyuka: — Hát mit láttál volna, he! Le sem húztad a gatyádat! Csak gyöttél, oszt toligáltad a csípődet, mint valami néptáncos!

 

Apuka: — Vigyázzál, mit beszélsz, mert tudom, amit tudok! Én már akkor slambucot főztem, amikor te még csak sehol se voltál!

 

Riporter: — Én nem arra gondoltam, hanem arra…

 

Anyuka: — Arra hát! Arra volt a kocsma, arra meg a téeszcsé! Vagy kapált, vagy vödölt, ez a szerencsétlen, aztán hazagyött, és csípőtáncolt!

 

Riporter: — Én csak azt akartam kérdezni…

 

Anyuka: — Sose kérdezte, hogy jó-e nekem! Sose! Csak gyött, oszt ringatta a csipejét!

 

Riporter: — Pista bátyám! A forradalom vége felé…

 

Apuka: — Dehogy a vége felé! Már az elején megmondta, hogy nem akarja. Sose akarta! Mindég fájt a feje!

 

Riporter: — Gyerek?

 

Anyuka: — Gyerek hát! Hát nézzen már rá! Ma is bevizelt!

 

Apuka: — Nono Margit, nono! Én már akkor slambucot főztem, amikor te még sehol se voltál! Arról beszélj inkább, mi volt a pálpusztaival?

 

Anyuka: — Nem pálpusztai, hanem Pusztai Pali!

 

Apuka: — Hát büdösnek, elég büdös volt, az má’ biztos!

 

Anyuka: — Szép ember volt, no! Elgyött értem, hogy elvisz! El is vitt!

 

Apuka: — Miről beszélsz?! Egy nap múlva visszahozott, mert fájt a fejed! Mindég fáj a fejed!

 

Riporter: — És ahhoz mit tetszenek szólni…

 

Apuka: — Nem szól ez semmit, csak vonul. Ha szólok, megsértődik! Az anyja is ilyen volt! Nem is bírta az após!

 

Riporter: — Jaj ne tessenek már! Azt mondják mifelénk, hogy a jó házasság titka…

 

Anyuka: — Titkolózik hát! Pedig tudom, amit tudok!

 

Apuka: — Mit tudsz te!? He?

 

Anyuka: — Hát a Rozit! Hogy a rossebet a beleidbe! Neki csaptad a szelet, vagy kocsmáztál!

 

Apuka: — Nem kocsmáztam, hanem a klubban voltam!

 

Anyuka: — Ne hazudozz! Az a kocsma! A klubba urak járnak, mint a Pusztai Pali!

 

Apuka: — Nono Margit, nono!

 

Anyuka: — Tudom! Slambuc! Ezt hallom hatvan éve!

 

Riporter: — Kérem, kérem!

 

Anyuka: — Mit ért maga? Semmit sem ért!

 

Riporter: — Nem azt mondtam értem, hanem, hogy kérem.

 

Anyuka: — Ja, ha kéri, az más! Mit kér?

 

Apuka: — Édes fiam! Mi volt a kérdés?   

 

 

Legutóbbi módosítás: 2010.11.12. @ 07:03 :: S. Szabó István
Szerző S. Szabó István 185 Írás
Irodalmi oldalam címe:www.pipafust.gportal.hu honlapom címe: www.sneider.5mp.eu vívóegyletem honlapja: www.kdvse.gportal.hu ha feltétlenül dumálni akarsz velem: 06/20 319-1045