Bősze Emil Miklós : Ráérsz, kisfiam

Egy fiatalember sietve rohant édesanyjához, hogy megnősül, mire az anyja azt felelte, hogy túl fiatal vagy még kisfiam -csupán húsz esztendős -*

 

 

Egy fiatalember sietve rohant édesanyjához, hogy megnősül, mire az anyja azt felelte, hogy túl fiatal vagy még kisfiam — csupán húsz esztendős…

Majd harmincévesen is anyja elé állt — ugyanevvel. Ugyan, avval (?) — miért hamarkodnád el kicsike fiam.

Mire negyvenéves lett, már komoly szakállat eresztett és az agglegények között is tekintélye lett — amikor újrapróbálkozott édesanyjánál. — Ó, te mindig a házasság vonata után futnál, ami bizonyosan megvár.

Újabb tíz év telt el és életének teljében — ötvenévesen megint csak édesanyját kérdezte meg, hogy most mit tanácsolna, mivel a MÁV —, a házasság vonatait is ritkítani szándékozik. — Ó fiam, túl fiatal ez a leány, még várnotok kellene egy keveset!

Hősünk, már a nyugdíjba vonulás gondolatával foglalkozott —, amikor betöltötte a hatvanadik életévét, és újra a mama elé állt, hogy most valóban rátalált az igazira —, de anyja megint ellenállt, hogy te fiam mindig csak magaddal törődsz —, soha nem gondolnál szegény-özvegy édesanyádra?

 

A dolgok azonban sajnos igen drámai fordulatot vettek és barátunk váratlanul autóbalesetet szenvedett, és elhunyt —, még mielőtt megérte volna hetvenedik életévét…

Temetésére egybegyűlt a teljes falu, és a pap igen elérzékenyülten mondta ki, hogy mily döbbenetes is a halál és, hogy az elhunyt édesanyja sajnos —, de nem érhette meg fiának házasságát.

Még a ministránsok is sírtak.

 

 

Mátraballa – 2009. aug. 04.

 

Legutóbbi módosítás: 2010.11.14. @ 15:43 :: Bősze Emil Miklós
Szerző Bősze Emil Miklós 74 Írás
Nagyvárad - Bukarest - Nagyvárad - Budapest... ÃÅj írásaim: http://www.bemiklos3.eoldal.hu Betelt honlapjaim: Korábbi írásaim: http://www.bemiklos2.eoldal..hu Ősírásaim: http://www.bemiklos.eoldal.hu Tanult szakmám fényképészet. Banki aláírásom: e-mail. -_-