Torjay Attila : Tudományos megbeszélés

*

 

— Te Mari, ne csapkodd az ajtót, mert akkora zaj van, mint az ősrobbanáskor.

— Ősrobbanás?

— Az hát.

— Ja, amikor apádnál felrobbant a kuktafazék, amiben a szilvapálinkát főzte.

— Nem, nem, hanem amikor a Világ keletkezett. Egy pontból robbant kifele.

— Má’hogy minden egy pontban volt?

— Azt mondják.

— Má’hogy az egész Világ?

— Ne izélj, hát mondom.

— A disznók is? Hát akkor miből éltek az emberek?

— Akkor még nem vótak emberek, se disznók, de még pálinka sem. Minden egy pontban összpontosult. Ilyen picikében e! A hőmérséklet és a nyomás meg végtelen vót. Oszt egyszercsak felrobbant, és elkezdett tágulni.

— Csak úgy?

— Persze, mert akkora vót a nyomás.

— És pont akkor? Hát mé’ nem előbb kezdett robbanni meg tágulni, ha akkora vót a nyomás?

— Mer’ ott vót a gravitáció ami összetartotta, most hallottam a TV-ben a Tudományos Akadémia előadását. És az összes anyag egymáshoz préselődött, így egyben is maradt minden. És azé’ robbant később meg, mert a sötét energia kifelé kényszerítette, egyszerűen kitaszította a gravitációból, oszt a fénysebességnél nagyobb sebességgel kezdett ám tágulni.

— Az anyját, hát az a sötét energia meg honnét lett?

— Egyszer csak lett. És állítólag még most is tágul minden kifele.

— Húha, hát te is?

— Én is, de te is ám. Sőt, egyre gyorsulva tágulunk.

— Oszt’ az biztos, hogy minden anyag ősrobbant? Az nem lehet, hogy csak a fele? A másik fele meg majd a jövő héten? Vagy sok-sok ősrobbanás van?

— Húúú Mari, de kifinomultál itten mellettem! Hát az is lehet. Meg van, aki azt állítja, hogy két szupergalaxis között jön létre, addig távolodnak, amíg majdnem üressé válnak, akkor a távolodás megáll, oszt’ usgyí visszafelé, abból lesz az újabb ősrobbanás.

— Te Jani! Oszt ha minden egy pontban vót, akkor mi vót azon kívül?

— Semmi.

— Má’hogy csak vót egy icipici pont, és azon kívül meg a semmi? Akkor hova tágult az anyag? A semmibe?

— Az ősrobbanás maga hozta létre a teret magának. Ezt se’ érted?

— De, ezt nagyon. És mié’ pont akkor robbant? Mié’ nem később két héttel, vagy előbb, ha má’ lehetett neki?

— Mié’, mié’. Hát csak akkor lehetett mer’ a feltételek akkor vótak meg hozzá. Így mondták.

— De mié’?

— Csak. Minek bosszantasz, nem vagyok én Tudományos Akadémia. Jó tökön rúglak mingyá’!

— Igen? Téged megzavart ez a nagy tudomány, hát már azt is feltételezed, hogy egyszercsak lesz valami, ami nem vót. És se vagyok Tudományos Akadémia, és nincs tököm.

— Ki tudja? Talán nekik sincs.

— Jó van, na, ne kapd fel a vizet, értek én má’ mindent. Te Jani! Oszt ha meg nem tágul má’ a világ, hanem összefele megy, mi lesz velünk?

— Akkor mi igen kicsire összezsugorodunk, de legalább a villanyszámlás is, meg a Sanyi sógor, aki mindig kacsingat rád. Menj oszt’ etesd meg a disznókat.

— Etesse meg a Tudományos Akadémia. Te Jani, oszt ha megint minden anyag egy pontban fog lenni, akkor ez a marha nagy, végtelen tér, ami most gyorsulva tágul, hova lesz?

— Az akkor nem lesz. Egy pontban lesz minden, nem érted má’ megint?

— És akkor meg azon kívül semmi? Akkor a végtelen egyenlő a semmivel?

— Tudja az a Jó Isten, Mari. Hol a pálinka?

 

 

Legutóbbi módosítás: 2010.02.08. @ 10:38 :: Torjay Attila