Inaktív : Keresd meg magad!

 

A parkban egy kislány jött szökkengetve felém. Táncolt mindene. Két copfja mellbimbóit verdeste. Rajta, mint hágcsón napsugárnyaláb futott felfelé. Közelembe ért. Rám mosolygott.

– Nem fázol? – kérdeztem.

– Csak a gyógyszertárba akartam átszaladni. Apa ott gyógyszerész, tudod?

– De nincs rajtad semmi!

Magára nézett.

– Azt hittem, csak álmodok. Tényleg meztelen vagyok?

– Otthon egyedül voltál?

– Nem. Néne vigyáz rám. ? apáca, tudod?

– Hány éves vagy?

– Hét leszek.

Nyakában egy kis lánc vonzotta tekintetem. Valamikor én kaptam apától ilyet. Kereszt függ?je volt.

– Szép a nyakláncod.

– Az iskolába nem vihetem. Aranyból van, tudod?

– Menj el?ször haza! Öltözz fel! Megfázol.

– Dehogy! Hisz te álomnéni vagy! – mondta mosolyban fürd? szájjal.

– Gyakran álmodsz? Hogy hívnak? – kérdeztem t?le egyre rosszabb hangulatban.

– Anna. A nagymamám is így hívják. Minden nap álmodok. Anya elmondta mi az. Én néha mégis azt hiszem, igaz. Ma azt álmodtam, hogy átmásztam a kerítésen a szomszédba. A combomba belement egy szálka. Nagyon fáj! Látod, milyen nagy?

Levettem a szemüvegem. Kicsit felhajtottam a szoknyám. Sebér?l az enyémre néztem. Mi történt? Ki ez a kislány? Álmodok? Anna nagymamám negyven, gyógyszerész apám negyvenöt éve halott. Néne, a nyaklánc… Képtelenség!

– Megpróbáljam kihúzni? – mondtam mégis.

Hozzá akartam érni, hogy megtudjam, érzékelem-e.

– Ne! Apánál kapok C vitamint! Szeretem szopogatni. Itt leszel még? Hozzak neked?

– Aranyos vagy.

Elszaladt. Átcsillant meztelen hátán a nap.

Rágyújtottam. Ma vagyok ötvenöt éves. Valamikor nem gondoltam, hogy megélem. Napszúrást kaphattam? Még fél órája se vagyok itt – pillantottam az órára. Talán hallucináció volt az egész.

Pár perc telhetett el és hallottam:

– Álomnéni, hoztam! – nyújtotta felém az ujjai közt olvadozó kis sárga drazsét.

Nem nyúltam érte.

– Vagy a szádba tegyem, mint apa nekem?

Kinyitottam a szám. Az édes ízt?l felfordult a gyomrom. Alig tudtam kinyögni:

– Köszönöm.

– Gyere máskor is! Szia! És hidd el, nem fázom! A macis paplan van rajtam, amit karácsonyra kaptam, de a pizsamát nem szeretem.

Csak néztem utána. Kacskaringózva szaladt. Lehunytam a szemem, majd azonnal kinyitottam. Otthon megkerestem a nyakláncot. Felpróbáltam. Nem tudtam bekapcsolni.

Másnap elvittem az ékszerészhez. Hazafelé leültem a padra, de rögtön felálltam. Szemben a fa mögött Anna feje bukkant föl. Rám nevetett. Fogta a törzsét, és táncolva körbekerülte. Copfjai lengtek utána.

Az ágakkal bújócskáztak.

 

Legutóbbi módosítás: 2010.01.09. @ 12:58 :: Inaktív
Szerző Inaktív 201 Írás
Inaktiválást kérte - Archivált szerző Hullámvonal vagyok tengerkék szemedben, csillaggá válunk, ha elernyedtem - mondhatta édesanyám édesapámnak, mikor megfogantam Hódmezővásárhelyen. S ma már a második kamaszkorom élem. Férjem és fiam elengedtem, mert ideje volt, hogy megtalálják önmagukat a világban. Ahogy nekem is. A hatvanas évek titkaiban nyugodt gyermekkor ölelésének emléke kísért a kamaszkor mindenttudniakarok világába, annak ellenére hogy édesapámat 8 éves koromban eltemették. Csak most értem meg, hogyan vonult át hiánya az életemen. A társban apát kerestem, s a virágokat soha nem szerettem, hiszen sírgödrébe egy rózsát dobattak 1963-ban velem. Egy családi festő barát, Füstös Zoltán és szüleim társaságának tagjai, színházi előadások, kiállítások feledtették a bennem meggyökerező hiányát. Gimnáziumi tanáraim mutattak utat a kamaszlánynak, merre milyen elvárásokkal induljon el a felnőtté válás útján. nszerelmes, az irodalmat és művészeteket szerető, tanáraimat tisztelő éveim meghatározták pályaválasztásom. Tanár lettem. -Idegen nyelveket tudni szép, a hazait pedig lehetségig mivelni kötelesség. -Diploma munkám Kölcsey Parainesis-ének elemzése volt, és elképzelt unokahúgomnak magam is írtam egy intést, buzdítást -mellékletként-. Csak ma vagyok képes arra, hogy felfogjam, mit adott nekem mindaz, amit kisfelnőtt koromig átéltem. Felelősségteljes felnőttkor következett annak minden örömével, fájdalmával. Szerelem, munka, munka, munka. A legnagyobb csoda a szülés, a fiammal való egységtudat érzése. Majd munkahelyek sora. (Miért? Hogy minél többet tapasztaljak?) S ismét tanulás. Német nyelvtanári és könyvtári asszisztensi végzettséget szereztem. "Őstől örökölt szenvedély"-em, érzékenységem meghatározta nevelői pályám. Szerettem és viszontszerettek. Három éve megírt első versem óta a célom az, hogy írásaimmal is tanítsak, és nőként a szeretet, a szerelem, az erotika csodáját megmutassam. 2010. májusában felvettek a Szegedi Írók Társaságának tagjai közé. A Szegedtől Szegedig antológiában 2011-ben három kisprózám jelentették meg, és az Irodalmi Jelen Nyitott ajtók antológiájában "egypercesem" lett a címadó írás. Legyen tiéd örökre legalább egy írásom!