dr Bige Szabolcs- : Ölelje át!

(egy pillantás a tünetek mögé…) *

 

 

A rendelő előtt terepjáró fékezett. Jajgató fiatalasszonyt támogatott be férje. Utána tódult aggódó népes családja.

   — Jaj a karom, jaj a vállam! Megbénultam! Mozdítani sem bírom! Jaj, jaj!

   Így jajveszékelt, s hangja vízhangzott az egész épületben, hogy a szomszéd rendelőből ijedten dugta ki a fejét az ápolónő. Intettem, nincs rá most szükség, s vissza is húzódott.

   Az asszony bal karjával szorította a jobbot, s égnek meredő szemekkel jajgatott. Volt valami hamis, valami teátrális az egész jelenetben.

   — Ne nyúljon hozzá! — kiáltott rám elhárítva a vizsgálatot.

   Nem volt mit tegyek, kezdtem kérdezgetni, mikor kezdődött, hogyan, milyen jellegű a fájdalom, mozgatás, nyugalom, érintés miképpen hat rá, és így tovább? Nehéz volt a válaszokból valami értelmes dolgot kihúzni. Hirtelen arra figyeltem fel, hogy a gyerekére kezd panaszkodni.

   — Az a hitvány kölyke!

   Ekkor megértettem.

   — És ezzel a kezével vágta pofon a gyereket? — kérdeztem szigorú arccal.

   — Ezzel! — válaszolta dühösen.

   — Akkor, most menjen haza, és ezzel a kezével simogassa meg a gyereket, és ölelje át! — mondtam határozott hangon.

   — Ha nem múlik a panasza, jöjjön vissza! — kiáltottam utána, ahogy kiviharzott az ajtón.

   Máig sem jött vissza…

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2009.09.05. @ 09:48 :: dr Bige Szabolcs-
Szerző dr Bige Szabolcs- 647 Írás
Teljes nevem Bige Szabolcs Csaba. Orvos vagyok, nyugdíjas, Marosvásárhelyen végeztem 1960-ban. Most Olaszországban élek.