Schődl Gábor : Mese – másként

Hol volt, hol nem volt…

A BÉKA

A békává varázsolt királyfi rohadtul ideges volt, mikor jön végre a királylány, aki megcsókolja és ő ismét deli ifjúvá változik. Jött is a koronás leányzó, megpillantva a brekuszt, felkiáltott.
   — Istenem, de aranyos kis béka!
   Délután pedig jó étvággyal elfogyasztotta a combját.

   A RŐZSE

Az öreg anyóka ott dekkolt az erdőben és várta, hogy valaki hazahordja helyette a dög sok rőzsét. Jött is a paraszt jószívű, legkisebb fia, aki azonnal felajánlotta a segítségét.
   — Meghálálom, édes fiam — szólt a vénségesen vén mamóka.

A srác mire felnyalábolta a rőzsehalmokat leizzadt. Mire odaért a nénike kunyhójáig, folyt róla a víz. A

csoroszlya térült-fordult, majd ezt mondta hálája jeléül:
   — Hányok tőled lelkem. Ki nem állhatom a büdös parasztokat. Takarodj haza, oszt fürödj meg!

   A HOLLÓ

A holló fenn ült a fa tetején, szájában egy bazi nagy sajttal. A róka, aki már olvasta a klasszikus mesét, azon röhögött magában, hogy seperc alatt bepalizza a madarat.
   — Hogy vagy gyönyörűségem? — kérdezte.
   — Jól — mondta a holló csukott csőrrel, ő ugyanis hasbeszélő volt.

   A TÜCSÖK ÉS A HANGYA

A Tücsök egész évben csak zenélt, az erdei Night Klubban. — Ráfázol te erre, jön a tél — mondogatták neki, de ő kiröhögte őket.
   A Hangya ez idő alatt szorgalmasan dolgozott, napi tíz-tizenkét órában gyűjtögette a télire valót. Szaladgált fűtől fáig, kutakodott, tiszta stressz volt.
   Ettől infarktust kapott és elhalálozott.
   A Tücsök pedig a legjobb erdei étteremből hozatja azóta is a Norbi Update kajákat.

   PIROSKA

Piroska, csinos kis ruhácskájában, mosolygó arccal, ugrándozva ment az erdei úton a Nagyihoz, kis kosarával a kezében. A farkas már beflamózta az öreglányt és befeküdt az ágyacskájába. Várta a desszertet.
   Piroska belépett a szobába. A farkas ránézett, elsápadt, kiugrott az ágyból és eszelős rohanásba kezdett. Közben üvöltött, mint a fába szorult féreg:

— Kell a francnak egy ilyen rémségesen ronda, dagadt kislány, tiszta koleszterin!
   Többek állítása szerint azóta is fut, ha meg nem állt.

 

 

Legutóbbi módosítás: 2009.07.23. @ 09:30 :: Schődl Gábor
Szerző Schődl Gábor 55 Írás
Epipapi vagyok, aki próbál humorizálni.... Skype-schodl2941 Csak szépen, sorjában hívjatok....