Jószay Magdolna : Uram, nem vagyok méltó…

…bízva reménykedem,
hogy meghallhatnád
mélyr?l feltör? halk hangját
egy gyarló léleknek…

 

Uram, nem vagyok méltó
és talán soha nem is leszek,
bár úgy szeretnék, és
bízva reménykedem,
hogy meghallhatnád
mélyr?l feltör? halk,

egyszer? hangját
egy gyarló léleknek,
s kívánhatnám bár,
hogy hajlékomba jöjj…
én enélkül is hiszlek,
elég az Ige, elég a Jel,
és érzése gondviselésednek,
s hogy ide fáradj, nem kell,
hiszen itt élsz bennem, hidd el…
érezlek, látlak lelki szemeimmel…
hanem csak egy szóval mondd,
ó, én hiszek benned,
hogy meghallja füled
suta imám, néma sóhajom…
hisz más e világon nem lehet,
ki szavak nélkül is ért,
csak Te, ki ismered egész
tökéletlenül is teljes életem…
és meggyógyul az én lelkem.

 

 

(D?lt bet?s sorokhoz: Egészen biztosan sokan tudják, de azért leírom: a Máté-evangélium 8:5-17 szerint Kafarnaumban történt, hogy Jézus egy szavával, távolról meggyógyította egy pogány százados szolgáját. „Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak egy szóval mondd, és meggyógyul az én szolgám.” E mondat naponta sokezerszer hangzik el a világ keresztény templomaiban, hiszen apró változtatással része a katolikus misék liturgiájának: „Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak egy szóval mondd, és meggyógyul az én lelkem.” )

Legutóbbi módosítás: 2008.06.03. @ 05:24 :: Jószay Magdolna
Szerző Jószay Magdolna 210 Írás
Nyomdász voltam sokáig, jelenleg kiadóban dolgozom szerkesztő-tördelő-korrektorként. Nagyon szeretem a verseket, magamat ösztönverselőnek mondanám, ugyanúgy előfordulnak szabad- és prózaversek nálam, mint versszerű gondolatok, rímesebb versformák. Témáim főleg emberi érzésekről, emberi kapcsolatokon való meditálásokról, de természetről, családomról, macskáimról ugyanúgy szólhatnak. Egy könyvem jelent meg, Aranygondolatok címen, mely saját eddigi életem olvasmányainak zöméből kézzel kiírt - eddig még más által ki nem gyűjtött - majd nyilván beszedett, betördelt gondolatok gyűjteménye. Az Index Fórumon van Gyöngyszemek, kavicsok, aranygondolatok c. irodalmi topikom, melyet 1 éve nyitottam Bűvössárkány nicknéven. Amatőrként verselek, azt tartom, könnyebb elviselni örömet, bánatot, fájdalmat, tragédiát, ha ezeket az érzéseket kiírjuk magunkból.