Schmidt Tibor : Gala, Frida, Diego és a mémek* – Egy bécsi Frida-kiállítás margójára

A Frida Kahlo-t körülvevő mítosz világszerte hódít. Ő a mexikói kultúra szimbóluma, a feminista mozgalom előfutára, a kiállításbiznisz által teremtett márka…

 

Salvador Dali titkos életéről szóló könyv és a Frida című sikeres amerikai film után a szexuális forradalomról, a gének és a mémek által beprogramozott viselkedésmódokról elmélkedtem. Tudom: a Csalók mindig elfogadják a Balekok önzetlenségét…, a Balekok pedig mindig beveszik a Csalók trükkjeit.

 

Mégsem győzött meg Diego Rivera arról, hogy a szex csak annyi, mint az ismerősök közötti kézfogás, vagy egy jó ürítkezés néhány korsó sör után.

 

Bevallom: a Salma Hayek alakította ateista Fridának nem hittem el, hogy az idős Trockijjal, vagy Josefine Bakerrrel csak azért hált, illetve csak azért nyúlt be Gracie lába közé az asztal alatt, mert Diego házinyúlra lőtt, amikor húgát, Cristinát is megdugta.

 

Ezek a történetek is mémek. Viselkedésminták. Forgatókönyvek (Szkriptek).

 

És az etológus Dawkins szerint a mémek ugyanúgy, mint a gének, replikációra törekednek,
mert ez relatív halhatatlanságuk záloga. (Dawkins szerint Isten is mém.)*

 

A mémek utánzással replikálódnak.

————-

 

Visszaálmodom a szerelmet, mert nem szeretném, ha a jövőben ezek a viselkedésminták válnának dominánssá.
______________________________________________
* R. Dawkins: Az önző gén

http://www.terebess.hu/keletkultinfo/dawkins3.html

Legutóbbi módosítás: 2015.06.21. @ 13:13 :: Schmidt Tibor
Szerző Schmidt Tibor 503 Írás
Schmidt Tibor - theodor okl. villamosmérnök, doktor informatikai vállalkozó weblapom: https://www.artpresszo.hu/