P. Borbély Katalin : Egyiktől a másikig

Szürke vagy nem szürke… hétköznap (gondolat töredékek) *

 

Reggel

 

Már megint kelni kell! Még csak hat óra… mindegy, menni kell… a kávé egyre ízetlenebb… mindegy, majd bent… Vajon ma telefonál? Délig fel sem tudom venni. Azért mégis jó lenne!” 

„A busz persze megint késik… megint tele van… megint hideg” 

— Elnézést, hölgyem, leszállnék! 

 

Hivatalban

 

„Még ki sem nyitottunk, de már tömeg van”

— Sziasztok! Van egy jó kávé? Úgy látom, megint roham lesz. Van mindenki? Ilonka beteg? Szegény. Nélküle nehéz lesz! 

— Jó reggelt! Miben segíthetek?

Szegény asszony, milyen sápadt”

— Sajnálom, nem jó sorszámot húzott — átirányítom a 14-es ablakhoz.

— Jó reggelt! Miben segíthetek? Kérem, tessék ezt a két nyomtatványt kitölteni, és visszahozni.

„… ez az ötödik beázás ma! Mi van itt?” 

— Nem uram, az Ön ügyét a másodikon intézik.

— 144-es hívószám nincs? … „

„…lehet, hogy mégsem hív?” 

— Marika, vedd át, légy szíves, átviszem az eddigieket az iktatóba, meg iszok egy kávét. Köszi!

— Csrrrrrrrrrrr!

— Igen, tessék! … most épp van egy pár percem… igen, én is szeretnék veled találkozni… igen, a holnap fél hat… Jó lesz! Szia!

Mégis felhívott!!!!!!! Nem is olyan szürke ez a nap!” 

— Margitkám, itt a reggeli termés. Majd jövök még, ha befejeztük.

„ … ez a Margitka mindig olyan nett. Ezt a blúzát még nem is láttam. Jézusom, holnapra vennem kell valamit!”

………

— Jó napot, uram! Miben segíthetek? Igen, itt lehet bejelenteni a kárt, de kell hozzá igazolás az önkormányzattól. Igen, holnap délelőtt is nyitva tartunk… ”Szegény, ezt is jól megjárkáltatják!”

— Viszontlátásra!

„Hogy kellene előre venni azt az asszonyt, a két gyerekkel?”

………

— 168-as hívó szám nincs?… jöjjön a gyerekekkel! Nem… Ezzel fel kell menni az els? emeletre.

Na, most legalább egy szendvicsre jut id?! Mégis felhívott!!!!!!!!” 

………

— Tessék, miben segíthetek? Igen, itt kell beadni. Nem tudom, mikor bírálják el. Talán pár napon belül. Levélben értesítjük. Viszontlátásra.

Már azt hittem, sosem fogynak el! Mennyi ideges ember!”

………

— Margitkám, itt az utolja. Jó a hajad… Szerencséd van, jó a tartása.

Na, helló lányok! Holnap folytatjuk. 

………

A busz már megint késik… közért… a kenyér már nem friss… mindegy.”

 

……… 

 

Otthon

 

„Ez a bolonyai igazán finom volt! És most jöhet egy jó fürdő… Ez az illat!!! … Jaj a telefon!” 

— Igen, tessék! Jó éjt puszi? … IGEN, AZT HISZEM, A MAI NAPBÓL MÁR CSAK AZ HIÁNYZIK!!!!!!!!

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:31 :: P. Borbély Katalin
Szerző P. Borbély Katalin 60 Írás
1967-ben születtem. Hosszúpályiban van az otthonom, de Komáromban dolgozok Alapító tagja voltam a Hosszúpályi alkotó klubnak. 15 éve írok komolyabban. Elsősorban prózával próbálkozom. Tagja vagyok az Irodalmi Rádiónak, és a Klárisnak. Írásaim az ő antológiáikban jelennek meg.