Bősze Emil Miklós : A tenger — LXXXVII. —

„És nevezé Isten a szárazat földnek; az egybegyűlt vizeket pedig tengernek nevezé – és látá Isten, hogy jó.”
Debussy, három éven át dolgozott a La Mere-en -, A tenger című szimfonikus költeményén.*

 

    „És nevezé Isten a szárazat földnek; az egybegyűlt vizeket pedig tengernek nevezé — és látá Isten, hogy jó.”

    Debussy, három éven át dolgozott a La Mere-en —, A tenger című szimfonikus költeményén.   

 

    E zenedarab három fejezetének megírásához, egy-egy évre volt szüksége — tételenként. A mű tervezett negyedik tétele azonban mégis valamiképpen nem készült el, mivel ez a rész nem egy évnyi időt igényelt volna a zeneszerző részéről, hanem egy életnyi időt.

   Ekképpen az elgondolt negyedik tétel, végleg lemaradt. Nem tudok azonban semmiképpen sem megnyugodni, a még hiányzó tétel miatt! Miattam talán?

    De lássuk, hogy ki alkotta meg a tengert és ki teremtette meg a leányt — foglalkoztat most a kérdés.

    Ha magam kaphatnám feladatul a negyedik tétel szövegkönyvének megírását, úgy az: A tenger és a lány párbeszéde lehetne.

    A lány először SMS-ben, majd e mail-en jelentkezett a tengernél, míg végére és vesztére a tenger belement a beszélgetésbe. A lány és a tenger párbeszéde azonban nem várt eredménnyel zárult, mivel a leány mindaddig beszélt a tengerhez, míg a tenger végleg — belefulladt a leányba. A lány minden különösebb megrázkódtatás nélkül élte túl mindezt. Ám élete folytatásában bárhol is meg kellett jelennie, mindenki ott láthatta a lány szemeinek kék ragyogásában, az Elveszett tengert…

 

    Budapest 2009. febr. 21.

 

http://www.youtube.com/watch?v=doUPB0A3hFE&feature=related

 

 

Legutóbbi módosítás: 2010.10.20. @ 10:38 :: Bősze Emil Miklós
Szerző Bősze Emil Miklós 74 Írás
Nagyvárad - Bukarest - Nagyvárad - Budapest... ÃÅj írásaim: http://www.bemiklos3.eoldal.hu Betelt honlapjaim: Korábbi írásaim: http://www.bemiklos2.eoldal..hu Ősírásaim: http://www.bemiklos.eoldal.hu Tanult szakmám fényképészet. Banki aláírásom: e-mail. -_-