Vandra Attila : Szeress, mert gyűlöllek

Vers? Monológ? Nem tudom. Kikívánkozott belőlem. A cím John Parr tranzakcióanalista tréner megfogalmazása. Találóan fogalmazta meg ezt az érzést két szóban. Belőlem így buggyant ki, én sohasem tudtam lakonikus lenni.

Szeress, mert gyűlöllek!

 

Gyűlöllek,

Meg ne érints.

Ha látlak,

Elfordulok.

Hangodtól

Begurulok.

 

Nem bírlak elviselni.

Ne érj hozzám.

Hallgass.

Távozz.

Gyűlöllek.

Nagyon.

 

Mert félek,

Hogy nem felelek meg neked.

Hogy nem érdemlem meg.

Hogy szeress.

Az istenért, mutasd ki

Szerelmedet!

 

Meg ne érints.

Meg ne szólalj.

Ne lássalak.  

Gyűlöllek.

Fogad el

Ilyennek.

 

Szeretnék

Tökéletes lenni.

Hogy megfeleljek

Neked.

És nem hiszem hogy…

Gyűlöllek!!! 

 

Mert vágyom rá,

Hogy szeress.

Gyűlöllek.

Szeress.

Nagyon szeress.

Távozz.

 

Sohase bocsátom meg neked.

Önmagam hibáit.

Hogy menekülök.

Hitesd el velem

Hogy megfelelek

Neked.

 

Meg ne érints.

Ne lássalak.

Ne szólj hozzám.

Gyűlöllek.

Szeress.

Nem érted?

Szeress! Szeress!!! 

 

Legutóbbi módosítás: 2008.06.08. @ 04:13 :: Vandra Attila
Szerző Vandra Attila 746 Írás
Fő foglalkozásom minden lében kanál. Vegyészmérnöki diplomával sok mindennel foglalkoztam, a legkevésbé a mérnöki életpályával, amelyet otthagytam, miután két évet lehúztam a feketehalmi „színes pokolban.” Azóta főállásban kórházi biokémikusként dolgozom, de másodállásban tanítottam kémiát, biokémiát, fizikát, vitatechnikát és kommunikációelméletet. Önkéntes „munkahelyeim” és hobbijaim még színesebbé teszik a foglalkozásaim palettáját. Számomra meghatározó volt a vitamozgalommal való találkozásom, mely után dominóeffektusként következett a meggyőzéselmélet, pszichológia (tranzakció-analízis) matematikai és pszichológiai játszmaelmélet, neveléselmélet, konfliktuskezelés… lehet valami kimaradt. Hobbijaim: a főzés, természetjárás, utazás, fényképezés, történelem, nyelvészet, az unokázás, és ja persze, szinte kihagytam: az irodalom! Maximalistának tartom magam, amihez fogok, azt szeretem jól végezni, de nem vagyok perfekcionista. A tökéletességtől hidegrázást kapok. Hiszem, hogy egy írónak nem az a szerepe, hogy tükröt mutasson a a társadalomról. Arra ott vannak a hírműsorok. Sokkal inkább az, hogy elgondolkoztassa az olvasót. Egyes írásaim “befejezetlen” , nyitott végével pont ez a szándékom.