Pogány Gábor : Kajászó keretben

2. Csöcsös Gizi, Tampon, meg a többiek

 

Csöcsös Giziék abba’ a kék házba tizenegyen laknak. Mer ott a Gizi, meg a két pujája, meg a három faszija, meg a bátyja; meg a húga, meg annak is van két pujája, meg annak is a faszija. Meg a bátyjuknak a felesége, aki szintén ide van bejelentve és vele már pont tucat, de még senki sem látta. Jó az a kék ház, nem is olyan kicsi, olyan hetven négyzetméter biztos megvan. A vodkás Fodor építette valamikor úgy hat-hét éve, kölcsönből az egészet, de nem fizette a hitelt, inkább nekiadta a házat Gizinek, akibe nagyon szerelmes volt és felszívódott valamerre, mindenesetre évek óta nem látták a faluban. Lehet persze, hogy hátul a mocsarasban eszik a tetemét a nyüvek. Szóval maradt a házon tizenkét milliós hitel, a most ott lakókra fejenként jut tehát egy-egy misi, meg azok se fizettek sose semmit, így már a vizeseknek is majd’ egy millával lógnak. Szűkítették feszt a vizesek a csövet, de ezek meg mindig kiszedték a szűkítést. Azután egyszer most tavasszal jött egy markoló, az kiásta az utcán a csövet, levágták őket a vezetékről. Na, akkor nagy volt a felfordulás, Gizi kántálta a magáét órákon keresztül, elrohantak a hivatalba kocsival, ott kaptak azonnal tízezer forint gyorssegélyt, hogy vennének abból tartályt. Vettek is, de rá néhány napra megint kiásták a vizesek a gödröt, visszakötötték őket, s most a szűkítőt odatették, merthogy túl messze van az ártézi kút — ahol Jézus találkozott szent Péterrel — s nem lehet rákényszeríteni manapság senkit, hogy beleszakadjon a napi vízhordásba. Pláne, ha autóval jár mindenhova. Így azután megint van vizük, bár nem jöhet az valami bőséggel, mert a hímneműek most kijárnak a kerítés mellé. A csöcsös Gizi egyébként akkora, mint egy hegyomlás. A csöcsei is. Ha a Vértesen átjön egy vihar, az Giziben biztosan megakad. Gizinek három pasija is vele lakik. Az egyik az most szabadult nemrég, és most büntetésből napi négy órában közmunkás. A másik, amelyik kicsit gyagyának tűnik, mert tán becsukta a villamos, mint mondják, de úgy becsukta, hogy több, mint fele kimaradt a járműből és nehány száz métert meg is tett vele, szóval ez a másik ebből a balesetből kifolyólag (:)) valami stabil járadékot is kap, és ő a lótifuti, aki napjában több tucatszor megy a Csapeszbe sörért, Milka csokiért, pelenkáért, meg ők tudják még, miért. Tőle van a nagyobbik gyerek, az meg valami kisegítőbe jár a nem olyan közeli kisvárosba. Ahová a viktori kisvasút is meg lesz hosszabbítva, ha támadják, juk. És akkor még ott a tamponnak hívott harmadik, aki miatt egyszer Nuncika néni gratulált Gizinek, hogy milyen nagyot nőtt ez a kisfiú tavaly óta. Az a fószer úgy a hasáig ér a nőnek, termetre meg a negyede. Hát ezért hívja a falu tamponnak. Van neki egyébként még, mármint a Tamponnak, három gyereke a boltos Anitától, de az meg hiába kérte a gyerektartást, nem kapott, csak Gizitől egy olyan pofont, hogy magával sodorta a zöldséges, meg a kenyeres pultot. Tampontól van tehát a legújabb gyerek, egy csecsemő, kis Gizi. Akit néha beleraknak egy babakocsiba és tologatják. Az apja, meg az anyja, tehát a család, és Nuncika néni megnézte a babát és megint gratulált az apukának, hogy milyen sokat nőtt tavaly óta.

Legutóbbi módosítás: 2016.05.23. @ 15:06 :: Pogány Gábor
Szerző Pogány Gábor 79 Írás
Üdvözlöm a Héttorony közösségét, és köszönetem a meghívásért! Magam firkász volnék eredetileg, de miután korábban írtam egyebet, mint újságot, így laptól távoztom után is folytatom a billentyűzet püfölését. Kérem, fogadjátok kritikával szösszeneteimet, bár megjegyzem: a bírálatokat kritikával tűröm.