M. Fehérvári Judit : Szerelemvízió

Egy életérzés margójára *

 

 

Reszket a lehullott ruha, önmagát viselni kevés.

Minden ha, minden még, minden lélekfény-rebbenés.

Hajlott este van, s a homályban úgy hiszem, Isten arca vagyok.

Az elfolyt idő maradékán tünékeny illatmagadba zuhanhatok.

Parázsló, napszítta tájon ma is érzem bőröd illatát… a kötelék halott.

De mámortól részegen, mégis hozzád vetkezem: mindenem adom…

Így játszik a botor képzelet, s lám, még ma is álmodom Veled,

míg lobos-csahos szél szalad, fogsor szép napod rám havaz, ékszerlényed

völgyeim vonalát doromboló holdként éri, szomjúzza az éj madarait,

átölelni, sásként nyúlni, holdpatkós lovakat felnyergelni, széjjeltépni…

Öröklött tüzeink nem oldhatja ki semmilyen fal, titoktelt lepedőnk betakar.

A lelkem égetem épp el, kárhozatokra dobok harsogó üteme nyargal a porba.

Csak ne fájna úgy a tél, léptem csöndje eltörött, járok csak a föld fölött.

Sarutlan lábam szögbe lép, nincstelen szegény én, szerelemnek hiány-énekén

túl sok-sok akadályon vágyakkal várok a határon, honnan az utak gömbje szabálytalan,

s csupán csak önmagamnak mormolom: Te Bolond! Nincstelen Lelked az Idő marja,

így túlvilági nyelveken, angyaltetem grádicsokon is túl, csak a láz az, mi szüntelen

fényport söpörtet velem, miközben korlátok nélkül egyre csak a Te Neved énekelem.

 

Legutóbbi módosítás: 2019.10.29. @ 10:08 :: M. Fehérvári Judit
Szerző M. Fehérvári Judit 168 Írás
2010. karácsonyáig középiskolai történelem-orosz- magyar-tánc -és drámapedagógus voltam, aki akkor egy művészetoktatási intézményben próbálta átadni mindenféle tudását. Ez volt életem második munkahelye. Az első, a volt alma materem, egy Vegyipari Szakközépiskola, mert az egyetlen napig sem űzött alapszakmám általános vegyész. Akkor, 2010 év végén elhatároztam, hogy belevágok az ismeretlenbe... Jelenleg pedagógiai szakmódszertani cikkeket írok egy újságnak. Az irodalom felüdülés és kikapcsolódás, rejtvény és néha megoldás is, de sajnos egyre kevesebb időm van rá, s minél inkább belemélyedek, annál inkább rádöbbenek minden hiányosságomra. Ez néha aztán földhöz is vág... Meg a gravitáció... Ennél többet nem szoktam elmondani magamról, s ezt is azért tettem, mert ma ilyen kedvemben voltam... Debrecen, 2012. március 31.