dr Bige Szabolcs- : Egy gyönyörű, régi Karácsony

– Mottó: Azt hiszem, akkor még a kő is lágy volt… *

 

Évikével számolgattuk a pénzünket. Nem sok volt. Szinte semmire sem elég.

     — Anyuka, egy kicsike pénzt sem tudsz adni nekünk?

     A válasz lehangoló volt.

     — Gyere, menjünk, mielőtt még a bolt is bezár! — szólt rám Évike.

     — Menjünk, hátha ott kitaláljuk, mit is vegyünk apukának ennyi pénzért.

     A hó olyan sűrűn hullott, hogy alig láttuk az utat. A lámpák is csak éppen-éppen hogy világítottak. Mindent beborított a hó. Csöppet sem fáztunk, hanem nagyokat kacagva kapdostunk a szánkkal a hópihék felé.

     Az emberek mosolyogva nézték vidám ugrándozásainkat.

     Persze — Karácsony estéjére készült mindenki. Az ünnep — akkor úgy hittük — eltörölt minden rosszat, és csupa víg, ünneplő emberekből áll a világ.

     Tapostuk a puha havat és megálltunk a fűszerüzlet kirakata előtt. Nézegettük az árucikkeket, lássuk mire elég a pénzecskénk.

     — Nézd csak — szóltam a nővéremhez —, ott az a kesztyű mennyibe kerül?

     — Sokba! — jött a rövid válasz.

     — Menjünk be, hátha ott látunk valamit — biztattam Évikét. — Meg kezdek fázni is.

     Levertük a havat magunkról és bementünk. A keresked? szokásos udvariassággal fordult hozzánk.

     — Mit parancsolnak a hölgyek?

     Ezen muszáj volt nevetni. Mármint hogy mi hölgyek? Aranyos ez a kereskedő bácsi!

     Évike szégyellősen a hátam mögé bujt. Hiába volt ő a nagyobb, mindent én kellett intéznem.

     — Tessék ezért a pénzért adni valamit. Édesapánknak akarunk ajándékot venni — magyaráztam.

     — Lássuk csak, mennyi van ott. Igen… — bólogatott. — Hát nem sok, az biztos.

     Szorongva figyeltük.

     — Tudok adni… Tudok adni… Egy üveg vörös bort — bökte ki végül.

     — Hát, köszönjük — mondtam végül —, de tessék nekünk szépen becsomagolni. A karácsonyfa alá akarjuk tenni. 

     Oda is került és apuka nagyon örült neki. Igaz, ő soha nem iszik, de mégis nagyon, de nagyon örült.

     Hogy van ez?

 

Legutóbbi módosítás: 2007.12.22. @ 18:32 :: dr Bige Szabolcs-
Szerző dr Bige Szabolcs- 647 Írás
Teljes nevem Bige Szabolcs Csaba. Orvos vagyok, nyugdíjas, Marosvásárhelyen végeztem 1960-ban. Most Olaszországban élek.